Amb el Raval - Ciutat Vella

És la voluntat del Liceu de defensar, promoure i contribuir en les activitats i els interessos socials, culturals, educatius, de formació, i inserció de La Rambla, del barri del Raval i de Ciutat Vella. Amb aquesta intenció col·labora amb entitats dinamitzadores com la Fundació Tot Raval, Foment de Ciutat o Amics de La Rambla.

Fundació Tot Raval

Des de l’any 2002 el Liceu participa activament en la promoció d’accions transversals de la Fundació Tot Raval que orienta les seves accions a la millora de  la qualitat de vida del barri  i amb la creació d’un marc relacional en el que convisquin l’activitat comercial, la cultura, l’educació i la solidaritat, fent del barri un model sostenible i diversificat, dinàmic i compromès.

Apadrina el teu equipament

Gràcies a l’acord-marc de col·laboració entre les institucions de la Diputació, Foment de Ciutat, fundació Tot Raval, CCCB, MACBA, Drassanes-Museu Marítim i Filmoteca de Catalunya i el Liceu, s’establiren les bases del projecte educatiu “Apadrina el teu equipament” que té com a objectiu que tots els alumnes del Raval coneguin els grans equipaments culturals del barri. A més, es pretén desenvolupar un procés compartit de llarga durada que formi part del currículum acadèmic i que els alumnes puguin assolir aprenentatges mitjançant la seva participació en una vivència educativa enriquidora. El Liceu ha col·laborat concretant activitats dirigides a alumnes d’escoles bressol, Primària, Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius durant el curs escolar.

L’acord tindrà una vigència de 4 anys i comprendrà els cursos acadèmics 2014-15, 2015-16, 2016-17 i 2017-18. Els equipaments culturals varen participar durant l’any escolar 2013-14 en una prova pilot.

Ruta de la Música

Per segona temporada consecutiva, des del Raval Cultural de Foment de Ciutat –Ajuntament de Barcelona, s’han organitzat una sèrie de rutes gratuïtes pel barri per tota aquella gent que s’hi vulgui apuntar. El Taller de Músics fent-ne el guió i amb la gent de l’Equip Laberint duent-la a terme, neix la Ruta de la Música aprofitant la gran força i tradició que aquest sector cultural i creatiu ha tingut i té al barri del Raval.

La ruta passa per diversos llocs del barri i, també per davant del Liceu fins al Vestíbul Històric. Cada ruta la conformen un màxim de 30 persones i sempre són per la tarda, entre les 17 i les 19 hores.

Casal dels Infants i Fundació Joan Salvador Gavina

La col·laboració entre el Gran Teatre del Liceu i el Casal d’Infants Joan Salvador Gavina és molt activa i ha generat nombroses iniciatives com per exemple "la barra solidària", que té lloc al nou espai cultural, gastronòmic i solidari Òpera Samfaina, un projecte inèdit en el qual el visitant pot gaudir d'experiències relacionades amb la història i la cultura catalanes amb un format innovador. En aquesta iniciativa, cuiners catalans de prestigi internacional ofereixen les seves creacions i una part de la recaptació es destina a fins solidaris, amb el Casal dels Infants del Raval i la Fundació Joan Salvador Gavina com a beneficiari. Aquest compromís solidari també es recull en l’aportació que els Germans Roca faran a Metges sense Fronteres de la seva col·laboració en la iniciativa.

Amics de La Rambla

Com a part fonamental del llegat cultural i arquitectònic de La Rambla, el Liceu vol defensar i promoure els interessos socials, comercials i culturals del seu entorn més immediat. Amb aquest objectiu col·labora estretament amb Amics de La Rambla per organitzar, entre d’altres, les Festes del Roser, que tenen lloc a principis del mes d’octubre en honor de la patrona de La Rambla, i amb la qual el Liceu hi col·labora cada any.