És la voluntat del Liceu de defensar, promoure i contribuir en les activitats i els interessos socials, culturals, educatius, de formació, i inserció de La Rambla, del barri del Raval i de Ciutat Vella. Amb aquesta intenció col·labora amb entitats dinamitzadores com la Fundació Tot Raval, Foment de Ciutat o Amics de La Rambla.

Fundació Tot Raval

Des de l’any 2002 el Liceu participa activament en la promoció d’accions transversals de la Fundació Tot Raval que orienta les seves accions a la millora de  la qualitat de vida del barri  i amb la creació d’un marc relacional en el que convisquin l’activitat comercial, la cultura, l’educació i la solidaritat, fent del barri un model sostenible i diversificat, dinàmic i compromès.

Apadrina el teu equipament

Gràcies a l’acord-marc de col·laboració entre les institucions de la Diputació, Foment de Ciutat, fundació Tot Raval, CCCB, MACBA, Drassanes-Museu Marítim i Filmoteca de Catalunya i el Liceu, s’establiren les bases del projecte educatiu “Apadrina el teu equipament” que té com a objectiu que tots els alumnes del Raval coneguin els grans equipaments culturals del barri. A més, es pretén desenvolupar un procés compartit de llarga durada que formi part del currículum acadèmic i que els alumnes puguin assolir aprenentatges mitjançant la seva participació en una vivència educativa enriquidora. El Liceu ha col·laborat concretant activitats dirigides a alumnes d’escoles bressol, Primària, Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius durant el curs escolar.