Concerts anteriors

Concerts realitzats per l'Orquestra Simfònica i el Cor del Gran Teatre del Liceu en gira al llarg de les darreres temporades

Rèquiem de Verdi (20 febrer 2018)

BCN Clàssics

Dimarts 20 de febrer 2018
20h
Palau de la Música

GIUSEPPE VERDI
Missa de Rèquiem (1873-1874)

Cor i Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu

Josep Pons, director

Conxita Garcia, directora del cor

Cor de la Polifònica de Puig-Reig

Emmanuel Niubò, director de la Polifònica

 

Davinia Rodríguez, soprano
Maria José Montiel, mezzo
Vincenzo Costanzo, tenor
Giacomo Prestia, baix

Compra ara

Programa

De rèquiems, n’hi ha diversos i, afortunadament, són molt diferents entre si. El de Verdi és el rèquiem de la ràbia, el rèquiem de la ira autèntica, un rèquiem llargament necessitat i llargament ajornat que, quan al final va prendre forma, no va poder amagar una profunda ferida i una enorme rebel·lió contra la mort i el destí dels homes.

No hem d’oblidar que Verdi va ser també un home que va perdre dos fills i la seva dona quan ell encara no tenia trenta anys. Aquests fets terribles el marcarien per sempre en la seva relació amb la mort i la injustícia.

Tots sabem que, davant la mort dels éssers estimats, la primera reacció humana és la negació i el rebuig violent. Verdi era un mestre de l’òpera sens dubte també perquè ho era de la psicologia humana, la qual sabia descriure amb perfecció extrema. Potser per això el de Verdi és el rèquiem que millor podem entendre i que més s’acosta a la nostra manera de viure la mort, amb una barreja terrible de ràbia i d’odiosa resignació.

El cor i l’orquestra del Gran Teatre del Liceu, amb Josep Pons, s’alien per donar vida a la millor òpera del gran compositor italià. Personatges: la Mort, la Ira, la Por, la Ràbia, la Pregària, l’Amor, la Humilitat, els Àngels, la Resignació i les Estrelles. En dos actes.

Rèquiem de Mozart (18 i 26 novembre 2017)

SANT CUGAT

Teatre-Auditori
26 novembre 2016
21h
 

VIC

L'atlàntida
18 novembre 2016
20:30h

DIRECTOR MUSICAL
Josep Pons

PIANO
Ignasi Cambra

ORQUESTRA SIMFÒNICA I COR DEL GRAN TEATRE DEL LICEU

DIRECTORA DEL COR
Conxita Garcia

Repartiment

Elena Copons, soprano
Gemma Coma-Alabert, mezzosoprano
David Alegret, tenor
José Antonio López, baríton

Programa


Wolfgang Amadeus Mozart (Salzburg,1756 - Viena, 1791)

Música per a un funeral maçònic (Maurerische Trauermusik), KV 477 (479a)

Concert per a piano núm. 23 en La major, KV 488

Allegro

Adagio

Allegro assai

Ignasi Cambra, piano

 

PAUSA

 

Rèquiem en Re menor, KV 626

(Versió Sussmeyer)

I. Introitus

  Requiem

II. Kyrie

III. Secuentia

  Dies irae

  Tuba mirum

  Rex tremendae

  Recordare

  Confutatis

  Lacrimosa

IV. Offertorium

  Domine Jesu

  Hostias

V. Sanctus

VI. Benedictus

VII. Agnus Dei

VIII. Communio

  Lux aeterna

'Carmina Burana', una cantata màgica (27 abril 2017)

Palau de la Música
Dijous 27 d'abril 2017
20h

Fitxa artística

Paula Sánchez-Valverde, soprano
Carles Pachón, baríton
Juan Noval-Moro, tenor

Cor i Orquestra Gran Teatre del Liceu
Josep Pons, director
Conxita Garcia, directora del Cor

Polifònica de Puig-reig
Josep Maria Conangla, director
Emmanuel Niubò, director del Cor

Cor Vivaldi Petits Cantors de Catalunya
Òscar Boada, director

Programa

C. Debussy
Nocturnes

C. Orff
Carmina Burana

El repertori simfònic sempre ha estat una de les millors referències per valorar la qualitat d'una orquestra operística, més enllà del fossat del seu teatre. Sota aquesta inspiració, el titular de l'orquestra del Gran Teatre del Liceu, Josep Pons, sempre ha defensat que una orquestra d'òpera ha de mostrar prou flexibilitat per encarar altres repertoris. En aquest cas, ens proposa una obra misteriosa i singular, Carmina Burana, una de les peces de música clàssica que forma part avui en dia indiscutiblement de l'imaginari popular, tant per les seves grans versions clàssiques com per l'apropiació que n'ha fet la cultura diguem-ne no clàssica (del jazz, el rock i el hip-hop fins a les bandes sonores de pel·lícules com ara Excalibur).

Música salvatge, directa i contundent, que ens pot entusiasmar perquè parla sobre beure com si fos l'últim dia i llibertinatges de tota mena, però que al mateix temps, ai!, conté reflexions angoixades sobre la nostra mortalitat. Inspirat en un recull de poemes medievals del segle XIII, Carl Orff, el seu compositor, va crear, sens dubte, una de les partitures immortals del segle XX que encara avui apel·la a les nostres emocions amb cantants al límit, una orquestra a tot drap sobre ritmes enfollits i percussions desenfrenades. El que dèiem: música que no s'oblida.

Concert de La Mercè 2017 (24 setembre 2017)

Concert de la Mercè

Diumenge 24 de setembre de 2017
Plaça de l’ajuntament de Nou Barris
21h

Orquestra Simfònica i Cor del Gran Teatre del Liceu

Conxita Garcia, directora del cor
Josep Pons, director
 

PROGRAMA

P. I. Txaikovski
Suite del Trencanous Op.71a
Dansa russa Trépak - Dansa dels Mirlitons - Vals de les flors

G. Verdi
La forza del destino “Tarantella”

J. Brahms
Dansa hongaresa núm. 1

A. Dvorák
Dansa eslava Op. 72 núm. 2

G. Verdi
Macbeth- Dansa de les nimfes

P. I. Txaikovski
Suite d'El llac dels cignes, Op. 20a
N.1 Scène - N.2 Vals 

E. Toldrà
Empúries

A. Borodin
Danses Polovtsianes