Totes les noticies

Dmitri Hvorostovsky deixa de cantar òpera escenificada

Barcelona, 13 de juny de 2017. Dmitri Hvorostovsky ha comunicat que deixa de cantar oficialment òpera escenificada. Aquesta decisió, que el mateix cantant ha pres a contracor degut al seu estat de salut, provoca la cancel·lació dels compromisos adquirits amb el Teatre a les òperes Un ballo in maschera i  Demon. El baix baríton Egils Siliņš encarnrà el Dimoni, rol que ja ha interpretat amb gran èxit a el festival de Bregenz, a l’Opernhaus Zurich i a l’òpera de Lituània. Al Liceu l’hem vist recentment com a holandès a L’holandès errant (Der Fliegende Höllander). El baríton malagueny Carlos Álvarez serà l’encarregat d’encarnar Renato a Un ballo in maschera els dies 7 i 10 d’octubre de 2017. El baríton espanyol assegura que “la possibilitat de tornar al Liceu, recomponent el gest per a substituir un company en dificultat de salut, es converteix en el repte de reprendre una altra de les òperes del meu repertori verdià”.

Egils Siliņš

Va néixer i estudiar a Letònia. El seu repertori inclou més de vuitanta-sis rols, entre els quals destaquen Scarpia (Tosca), Jago (Otello), Jochanaan (Salome), Barak (Die Frau ohne Schatten), Orestes (Elektra), Mandryka (Arabella), Grand-Prêtre (Samson et Dalila), Germont (La traviata), Boris Godunov, Don Giovanni o Tomski (Pikovaia dama), a banda de destacar en papers wagnerians com l’Holandès, Wotan/Wanderer (Der Ring des Nibelungen), Klingsor i Amfortas (Parsifal), Telramund (Lohengrin) o Kurwenal (Tristan und Isolde). Actua habitualment en teatres de renom, com el Teatro alla Scala de Milà, Wiener Staatsoper, Metropolitan Opera de Nova York, Opéra National de París, Teatre Mariïnski de Sant Petersburg, Bayerische Staatsoper de Munic, Staatsoper d’Hamburg, La Monnaie de Brussel·les, Lyric Opera de Chicago, Royal Opera House de Londres o Teatro Real de Madrid. Ha treballat amb directors com Christian Thielemann, Zubin Mehta, Riccardo Muti, Daniele Gatti, Fabio Luisi, Mariss Jansons, Sebastian Weigle i Kazushi Ono.

Debutà al Gran Teatre del Liceu la temporada 2002/03 amb Il viaggio a Reims i hi ha tornat amb Tiefland (2008/09) i Parsifal (2010/11).

Carlos Álvarez

Nascut a Màlaga, Carlos Álvarez va formar-se al Conservatori de la seva ciutat, paral·lelament als estudis de medicina. Des del seu debut, l’any 1990, ha cantat als principals teatres d’òpera del món, com el Teatro alla Scala de Milà, Metropolitan Opera de Nova York, Wiener Staatsoper, Opéra National de París, així com a pràcticament tots els teatres espanyols. L’han dirigit batutes com Lorin Maazel, Zubin Mehta, Riccardo Muti, Riccardo Chailly o Seiji Ozawa.

L’any 2013 va rebre la Medalla d’Or del Gran Teatre del Liceu, que se suma a un gran nombre de distincions, entre les quals dos premis Grammy (2001 i 2005) o el Premio Nacional de Música del Ministerio de Cultura de España (2003). Ha obtingut dos premis al millor cantant masculí de la crítica d’Amics del Liceu, per les seves successives actuacions al Festival Internacional Castell de Peralada interpretant Carlo Gérard (Andrea Chénier, 2014) i Jago (Otello, 2015).

Recentment ha debutat en els rols de Guillaume Tell, Falstaff i Scarpia (Tosca). Debutà al Gran Teatre del Liceu la temporada 1995/96 amb Giovanna d’Arco, i hi ha tornat en diverses ocasions com amb Rigoletto i Don Giovanni aquesta temporada.