Totes les noticies

El Liceu i el Consorci per a la  Normalització Lingüística col·laboren per al foment de la llengua

Barcelona, 20 de març 2017. La presidenta del Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL), Ester Franquesa, i el director general de la Fundació del Gran Teatre del Liceu, Roger Guasch, han signat aquest matí un conveni de col·laboració amb la finalitat de fomentar l’ús social de la llengua catalana i de difondre el patrimoni, la llengua i la cultura catalanes a tota la població. Aquest conveni posa de manifest la voluntat explícita de les dues entitats de treballar activament i conjuntament, a través d’activitats de forment cultural adreçades a col·lectius vinculats amb el CPNL.

Roger Guasch i Ester Franquesa.

Després de la signatura, Franquesa ha destacat que la voluntat del CPNL és apropar les persones que no tenen el català com a primera llengua a l’entorn cultural i que hi participin en igualtat de condicions que la resta de ciutadans. La signatura del conveni amb el Liceu és un bon exemple d’aquest trinomi llengua-cultura-equipaments culturals. A continuació, Guasch ha afirmat que “el Liceu és social o no serà” i que qualsevol iniciativa que permeti l’acostament del públic al Liceu és positiva per a la institució. Amb aquest conveni el Liceu col·labora amb la normalització lingüística, que permetrà trencar barreres.

Segons s’estableix al conveni signat, el Gran Teatre del Liceu ofereix, en el marc del seu projecte social, avantatges i condicions especials per als alumnes dels cursos, les parelles lingüístiques del Voluntariat per la llengua i els treballadors del Consorci per assistir a les funcions de temporada i per a altres activitats de l’entitat com ara visites guiades.

Per la seva banda, el CPNL es compromet a difondre entre els seus usuaris i a la societat en general l’adhesió del Gran Teatre del Liceu com a entitat col·laboradora del Consorci i donar a conèixer a través dels canals de comunicació dels 22 centres de normalització lingüística aquest acord de col·laboració.

El CPNL, amb el programa Llengua, cultura i cohesió, motiva l’aprenentatge i l’ús de la llengua del seu alumnat i dels participants del Voluntariat per la llengua a partir del coneixement del patrimoni literari i cultural del país, així com també de les entitats socials, culturals i esportives de cada població.

La Fundació del Gran Teatre del Liceu promou i executa totes aquelles iniciatives que incideixin a fomentar i potenciar la cultura i, més específicament, l’òpera. Acreditat com una de les referències mundials de més prestigi en aquest àmbit, actualment organitza temporades artístiques d’òpera, ballet, concerts i recitals, i promou la cohesió i la divulgació social de la cultura a través d’exposicions, conferències i publicacions.

El Consorci per a la Normalització Lingüística, creat l'any 1989 com a òrgan territorial d'aplicació a Catalunya de la política lingüística del Govern, està format actualment per la Generalitat de Catalunya, més de 90 ajuntaments, 37 consells comarcals i la Diputació de Girona. El CPNL desenvolupa estratègies i accions per garantir l'extensió territorial del coneixement i l'ús de la llengua catalana.