Nous públics

El Liceu segueix treballant amb l’afany de sumar nous públics, obrir les seves portes i apropar-se a la societat. Arribar a les noves generacions, sobretot al públic jove, és un dels objectius principals d’aquesta tasca, que pretén deixar enrere la visió elitista que es tenia del Teatre i, en paraules del director general Roger Guasch, “esdevenir una casa de concòrdia en la qual entenem l’òpera com el que és, un espectacle total”. Bona prova d’aquesta feina és que la mitjana d’edat del públic del Liceu s’ha reduït de la temporada 2013/14 a la 2015/16 gairebé 8 anys, de 56,9 a 49,1 anys.

La troballa de nous públics s’ha engegat a través d’iniciatives que obren noves vies de contactar i arribar a les noves generacions i públics captius. Així, una d’elles ha estat l’acollida de festivals que conviden a descobrir nous talents de la música contemporània, com el cicle Músiques Sensibles, el Suite Festival o la programació del nou projecte artístic del Teatre, Off Liceu.

A més, el Liceu engega altres accions a fi d’atraure nous espectadors, com el Seient Secret, que enguany ha venut gairebé 700 entrades amb descomptes que faciliten l’accés de joves amb menys recursos econòmics o la reducció de preus per grups.