El jove barber de Sevilla

Nova producció participativa: prepareu i canteu les parts corals

Ei, Figaro, vine aquí! Si encara no ha posat el nas en un assumpte, no trigarà gaire a fer-ho. Figaro, el barber més famós del món, és el protagonista d’aquesta comèdia. L’astúcia i la imaginació són les seves millors virtuts per embolicar. ¿Aconseguirà alliberar la bella Rosina de les mans del seu tutor, el doctor Bartolo, perquè es pugui casar amb el comte d’Almaviva? Si ho vols saber, no et perdis El jove barber de Sevilla al Liceu!

Veurem i escoltarem l’orquestra, a més de les veus de mezzosoprano (Rosina), tenor (comte d'Almaviva), baríton (Figaro), baix (Don Basilio), baix buffo (doctor Bartolo), soprano (Berta) i baríton (ufficialle). La guia didàctica conté la biografia i anècdotes de Rossini, referències sobre l’òpera, l’argument i activitats didàctiques.

"Vine i diverteix-te a la Sevilla del S. XIX, plena de picaresca, amors, exèrcits i capellans, de la mà del compositor per excel·lència de l’òpera buffa, Gioachino Rossini"
Danilo Rubeca

Formació per al professorat

Per tal que la participació activa i cantada dels alumnes sigui satisfactòria és necessària l’assistència del professorat a la sessió de formació.

Dimecres 6 de setembre de 2017 (de 15h a 17h.)
(la sessió del dilluns 18 de setembre de 2017 resta anul·lada)

Contingut de les sessions

• Visió general del projecte: l’espectacle El jove barber de Sevilla, la música de G. Rossini i la trama.
  • Les àries de El jove barber de Sevilla que l’alumnat cantarà durant la representació. Presentació dels àudios i les partitures.
  • El treball de l’òpera a l’aula amb l’ajuda de diversos materials didàctics en xarxa.
  • Elements senzills de dramatització sobre el treball participatiu de l’òpera. Els materials elaborats a l’aula de plàstica que s’utilitzaran durant la representació.

Documentació

Fitxa artística

Imprimir fitxa artística
Gioachino Rossini
Direcció d’escena, dramatúrgia i proposta reducció musical
Danilo Rubeca
Direcció musical
Daniel Gil de Tejada
Escenografia
Emanuele Sinisi
Vestuari
Anna Cavaliere
Arranjaments de vestuari, confecció i complements
Gustavo Adolfo Tari
Il·luminació
Fiammetta Baldiserri
Assitent d'il·luminació
Simone De Angelis
Assistent de direcció
Anna Llopart
Assitent de dramatúrgia
Roberto Covatta
Versió catalana i castellana adaptada a la música i arranjaments musicals
Francesc Vidal
Música interpretada per
Orquestra del Conservatori del Liceu
Coproducció
Gran Teatre del Liceu i ASLICO -Associazione Lirica e Concertistica- (Como)
Forma part de l’acord de col·laboració pedagògica del GTL amb el Conservatori del Liceu

Repartiment

Comte d'AlmavivaPedro M. Calavía
Don BartoloXavi Fernàndez
RosinaEstíbaliz Ruiz
FigaroJoan Garcia Gomà
BasilioJuan Carlos Esteve
BertaRomina Krieger
OficialXavier Casademont

Reservar

octubre 2017

11dimecres11:00
16dilluns11:00
18dimecres10:45
24dimarts11:00
26dijous11:00

NOTA: La funció del 18 d'octubre a les 12:45h queda suspesa.

Durada aproximada 1h 25m

Edad recomanada

A partir de 8 anys.

A qui va adreçada?

Educació Primària cicles mitjà i superior.

Guia didàctica

Descarrega-la aquí