Castellano|English|
Presentació

Òpera en tres actes. Llibret basat en una obra del simbolista Maurice Maeterlinck. Música de Paul Dukas. Estrenada el 10 de maig de 1907 a l’Opéra Comique de París. Estrena al Liceu. 

Paul Dukas, compositor de gran personalitat malgrat la influència de Wagner i Debussy, destaca per la riquesa de l’orquestració i l’harmonia refinada.  

L’òpera se centra en la figura d’Ariane, la sisena esposa del cruel Barbe-Bleue, dona lliure i amb voluntat alliberadora que, desobeint les ordres del poderós marit, obre –després de les sis portes dels tresors– la setena porta i troba presoneres les cinc mullers anteriors. Les porta a l’aire lliure, a les flors i al sol, però totes elles refusen la llibertat i opten per restar a la llòbrega presó, mentre Ariane s’allunya seguida de la seva dida.


PAUL DUKAS I ARIANE ET BARBE-BLEUE A LA XARXA

Introducció de l’acte 3 - link -

Fragments de l’acte 1 - link -

Fanfarria de La Peri (Orquesta Sinfónica UANL) - link -









Fitxa artística

Direcció musical

  • Stéphane Denève

Direcció d'escena

  • Claus Guth

Escenografia

  • Christian Schmidt

Vestuari

  • Christian Schmidt

Il·luminació

  • Jürgen Hoffmann

Producció

  • Opernhaus Zürich

Repartiment

  • Jeanne-Michèle Charbonnet, Katarina Karnéus, Patricia Bardon, Jane Dutton i altres.

    Orquestra Simfònica i Cor del Gran Teatre del Liceu

    Consulta la FITXA DETALLADA

    Consulta les BIOGRAFIES

Activitats i enllaços
Antoni Bofill
Foto: Antoni Bofill
Altres informacions

Sala

  • Sala Principal

Informació


  • PROGRAMA DE MÀ

    - Fragments
    - Inclou llibret
    - Ja a la venda a l'Espai Liceu i al mateix Teatre els dies de funció

Durada aproximada
Acte I 32 min.
Acte II 36 min.
Entreacte 30 min.
Acte III 50 min.
TOTAL 2.30 h

Sessió informativa
Tres quarts d'hora abans de l'espectacle s'ofereix al Foyer una sessió informativa sobre l'òpera, de lliure accés per als assistents. 

Conferència
Dimecres dia 8 de juny a les 19.30h, conferència organitzada per Amics del Liceu a càrrec de Xavier Cester.
Sala del Cor del Gran Teatre del Liceu, entrada per la Rambla, 51-59.

Dates, preus i disponibilitat
1 HoraHora (seleccioneu data)
1 ZonaZona
Sala PrincipalDiagramaveure diagrama
Preu
Per consultar el preu seleccioni data, hora i zona
 
Comprar ara
No hi ha entrades disponibles
Atenció a l'espectador | Avís legal i privacitat | © Gran Teatre del Liceu 2010 - Tots els drets reservats | La Rambla, 51-59, 08002 Barcelona | Tel. 93 485 99 00 Fax. 93 485 99 18   YouTube