“... un dels decorats més monumentals que s’han vist mai.”
George Hall: Le Grand Macabre a l’ENO (Novembre de 2009)
“... Estava fet d’una manera tan perfecta i va tenir una rebuda tan entusiasta que senties que més gent l’hauria de poder veure. Déu meu, només està en cartell cinc representacions més.”
Philip Hensher: Wonderful score and set bring “Le Big Mac” to life. («The Independent», 21 de setembre de 2009)
“Los espectadores quedaron alucinados por la colorida, brillante y divertida recreación de la ópera realizada por La Fura dels Baus.”
Eliseo Oliveras: La Fura fascina a Bruselas («El Periódico», 23 de març de 2009)
“... una posada en escena extraordinàriament extravagant ...”
Rupert Christiansen: Dazzling descent into the morass. («Dalily Telegraph», 21 de setembre de 2009)
Òpera en dos actes. Llibret de György Ligeti en col·laboració amb Michael Meschke basat en una obra de Michel de Ghelderode. Música de György Ligeti. Estrenada a Estocolm el 12 d’abril de 1978. La versió revisada es va estrenar el 28 de juliol de 1997 a Salzburg. Estrena a Espanya.
Le Grand Macabre, òpera del compositor hongarès György Ligeti basada en La Ballade du Grand Macabre de Michel de Ghelderode, fou estrenada a Estocolm el 1978 i ha obtingut un lloc molt estimable en el repertori líric contemporani. Des de la seva estrena, se n’han fet nombroses produccions als principals teatres d’òpera mundials. L’obra de Ghelderode (1934), inspirada en les danses de la mort medievals i la pintura flamenca (Pieter Brueghel i Hieronymus Bosch), fou convertida pel llibretista Michael Meschke i el mateix compositor en una brillant i exuberant peça de teatre de l’absurd, amb una gran càrrega irònica i grotesca, centrada en el tema de la fi del món, amb personatges pròxims al Grand Guignol, que el mateix Ligeti qualifica d’«apocalipsi còmica». La música és un brillant collage d’estils (de Monteverdi a Wagner i Verdi, passant per Beethoven i el món del jazz) amb l’orquestra ampliada per instruments insòlits (clàxons i altres elements de percussió), i amb alternança de passatges agressius i salvatges i lírics.
LA PREMSA
- Revista Musical Catalana novembre 2011
- Ópera Actual octubre 2011
- Melomano 12 de novembre 2011
- La Vanguardia 12 de novembre 2011
- El Periodico 13 de novembre 2011
- ABC 15 de novembre 2011
- La Vanguardia 16 de novembre 2011
- La Vanguardia 16 novembre 2011
- Què va dir la crítica el 2009
LE GRAND MACABRE A LA XARXA
- Programa de mano. La 2, dimarts 22 de novembre
- Una escenografia espectacular
- Article a la revista Melomano "Previa Le Grand Macabre"
- Le Grand Macabre - Estrena - Adelaide Festival of Arts 2010
UN COS D'UNA DONA DE SET TONES ACTUA AL LICEU
- El naixement de la Clàudia
LE GRAN MACABRE ÉS AL LICEU
- Mira com muntem l'escenografia
GALERIA D'IMATGES
- Gran Teatre del Liceu 19 de novembre 2011 (Fotos Menta Oregano)
Direcció musical
- Michael Boder
Direcció d'escena
- Àlex Ollé (La Fura dels Baus) en col·laboració amb Valentina Carrasco
Escenografia
- Alfons Flores
Vídeo
- Franc Aleu
Vestuari
- Lluc Castells
Il·luminació
- Peter van Praet
Nova coproducció
- Gran Teatre del Liceu / Théâtre Royal de la Monnaie / Opera di Roma / English National Opera
Repartiment
Werner van Mechelen, Chris Merritt, Frode Olsen, Barbara Hannigan, Ning Liang, Brian Asawa, Simon Butteriss, Ana Puche, Inés Moraleda, Francisco Vas i altres.
Orquestra Simfònica i Cor del Gran Teatre del Liceu
Consulta la FITXA DETALLADAConsulta les BIOGRAFIES
Sala
- Sala Principal
Informació
Ja a la venda el
programa de mà
Compra ara
LLIBRET DISPONIBLE AL PROGRAMA DE MÀ
Acte I 50 min
Entreacte 30 min
Acte II 70 min
Total 2h 35 min
Sessió informativa
Tres quarts d'hora abans de l'espectacle s'ofereix al Foyer una sessió informativa sobre l'òpera, de lliure accés per als assistents.
Conferència
Dijous dia 10 de novembre a les 19.30h, conferència organitzada per Amics del Liceu a càrrec de Luis Gago, (musicòleg i director del Liceo de Cámara de la Fundación Caja Madrid) amb la participació del mestre Michael Boder, director musical del Gran Teatre del Liceu, que mantindran un diàleg per ajudar a una millor comprensió de la música de György Ligeti. Sala del Cor del Gran Teatre del Liceu, entrada per La Rambla, 51-59
Zona
veure diagrama



Antoni Bofill 


Data
Hora (seleccioneu data)