L'or del Rin
Das Rheingold
Richard Wagner
Abril i maig 2013
Òpera

Presentació

El principi de la Tetralogia èpica

«Ara estem patint la destrucció de la naturalesa per l’avarícia del poder. [...] Wagner ja va intuir que les lleis de la naturalesa i dels homes no estan harmonitzades». Així explica Robert Carsen una posada en escena intensa però conscientment allunyada de la grandiloqüència.

Das Rheingold (L’or del Rin; Munic, 1869) constitueix el pròleg de Der Ring des Nibelungen (L’anell dels nibelungs). En un món harmònic, les ondines vetllen el seu tresor del fons del Rin. El nibelung Alberich, nan lleig i lasciu, els el roba perquè en sap el secret: qui pugui apoderar-se de l’or i forjar-ne un anell, serà amo del món, amb la condició de renunciar a l’amor. Wotan, el primer dels déus, guiat per l’astut semidéu Loge, pren l’or i l’anell a Alberich per pagar el palau del Walhalla, que uns gegants, Fasolt i Fafner, li han construït. El nan profereix llavors la terrible maledicció: l’anell significarà la dissort i la mort dels qui el posseeixin. La maledicció es compleix immediatament: un germà mata l’altre per ser-ne l’únic amo. Els déus entren al Walhalla.


Pròleg de la tetralogia Der Ring des Nibelungen (L’anell dels nibelungs). Llibret i música de Richard Wagner. Òpera estrenada al Teatre Reial de Munic  el 22 de setembre de 1869. Estrenada al Gran Teatre del Liceu el 30  de març de 1910.

Per què no et pots perdre L'or del Rin? Descobreix-ho a la webcam de Ramon Gener


La Tetralogia L’anell del nibelung al Liceu

L’anell del nibelung és un cicle de quatre drames musicals amb text i música de Ricard Wagner que té com a motiu conductor la possessió d’un anell màgic, forjat pel nibelung Alberich, que atorga a qui el posseeix el domini del món. Tots els seus habitants -déus, homes i nibelungs- estan dominats pel desig de posseir l’anell excepte el protagonista: Siegfried, un heroi lliure de les servituds gregàries del poder i de l’or. L’anell del  nibelung -precedit pel pròleg (Das Rheingold)- és la història de l’origen (Die Walküre), la glòria (Siegfried) i la derrota (Götterdämmerung) d’aquest heroi. Wagner va voler  crear així un mite -com els  grans mites de la civilització grega- que no fos una mera anècdota, sinó una faula sobra la naturalesa humana amb un valor universal i intemporal, i el basà en  textos èpics medievals (segles XI-XIII) com el Cant dels nibelungs, per tal de crear una mitologia genuïnament alemanya.  

Robert Carsen, director d’escena de la Teatralogia, ha ideat una dramatúrgia allunyada de la grandiloqüència que convida a l’espectador a fixar-se en l’essencial de l’obra.


L’or del Rin
Das Rheingold
Pròleg
Temporada 2012-13

La Valquíria
Die Walküre 
Primera jornada
Temporada 2013-14

Siegfried
Segona jornada
Temporada 2014-15

El capvespre dels Déus
Götterdämmerung
Temporada 2015-16

Abril 2013
Dissabte 20 20:00 C
Dilluns 22 20:00 A
Dimarts 23 20:00 H
Dijous 25 20:00 B
Divendres 26 20:00 E
Diumenge 28 17:00 T
Dilluns 29 20:00 G
Maig 2013
Dijous (AD) 2 20:00 D

Preus

11,75 €, 33,50 €, 46 €, 66 €, 96,25 €, 137,75 €, 172,50 €, 233 €

VENDA DE LOCALITATS

  • Liceu Directe (online)
  • Ticketmaster (online/smartphone)
    902 53 33 53 
    +34 93 274 64 11 (Internacional)
    Caixers de "la Caixa"
  • Taquilles del Liceu
    C/ Sant Pau, 1 (mapa)

Durada

2 hores i 40 minuts (sense entreacte)

Servei audiodescripció

Funció 2 de maig, 20 h
Informació 93 485 99 13

Sessió informativa

Tres quarts d'hora abans de l'espectacle s'ofereix al Foyer una sessió informativa sobre l'òpera, de lliure accés per als assistents.

Activitats complementàries

Festival de Bayreuth, Rienzi i Els nibelungs.
La valquíria (Temporada 2013-14)