Pelléas et Mélisande

Amb la finalitat d’apropar l’òpera als joves, hem pensat que podria ser una oportunitat única i interessant realitzar d’un entorn interactiu (videojoc) basat en el simbolisme de l’òpera Pelléas et Mélisande de Claude Debussy.

El videojoc sobre Pelléas et Mélisande
Es tracta d’un joc en primera persona, on el jugador representa Pelléas en el seu propi somni, i el seu objectiu és trobar Melisande, el seu veritable amor.

En el joc, un es pot moure lliurement per l’espai, però cal seguir les pistes i indicacions que van apareixent (algunes molt evidents, d’altres indicis de la natura) per tal de desblocar esdeveniments i aconseguir l’objectiu final. Per poder complir-lo cal seguir totes i cada una d’aquestes pistes, de manera que, en gran mesura, s’haurà de recórrer tot l’escenari.

Els que coneixen l’obra saben que és plena de simbolisme i pot tenir diferents interpretacions; és per això que en el joc molts dels objectes, accions o formes de guiar al jugador tenen un alt grau de simbolisme relacionat amb l’obra.

Un dels escenaris on es mou el jugador és el bosc, i aquesta és una zona de gran importància argumental, ja que molts objectes simbòlics i importants en l’obra es presenten en aquest espai. En total en el joc hi ha quatre zones ben diferenciades, unides pel bosc: la cova, el llac, el castell i el riu. Per aquests espais el jugador trobarà símbols relacionats amb l’òpera com ara la font, l’espasa de Gollaud, etc.

Per a nosaltres era important que tot el projecte mantingués un ambient místic i de fantasia (al cap i a la fi és el món imaginari d’un personatge que somnia). És per això que, en ocasions, ens prenem llicències artístiques per exagerar elements per tal que aquests es reconeguin millor, com és el cas dels anells de la font, el castell o el passeig final per la cova, que esdevé un resum de tot allò viscut en el bosc en forma d’al·lucinació.

NOTA: L’espot adjunt és una presentació del joc. Per poder jugar cal descarregar l’executable “UDKInstall-PDream.exe” i instal·lar-lo a l’ordinador (usuari: liceo; contrasenya: liceo2012).

Instruccions per al joc:
W -> avançar
S -> retrocedir
A -> esquerra
D -> dreta
Barra espaiadora -> saltar
*Moure el ratolí per fer girar la càmera

Alumnes: Carlos Coronado, Jaume Berch i Sandra Segovia    
Assignatura de “Projectes II” de 3er curs en l’itinerari curricular d’audiovisual
Tutoria de Josep M. Marimon i coordinació d’Elisabeth Ferrandiz, responsable de la Unitat departamental d’Audiovisuals i Gràfic.