Madama Butterfly 5

L’òpera ens va provocar un dolor emocional que arribava a una dimensió física. Vam voler basar la nostra obra en l’angoixa de Butterfly. La destrucció de la seva fragilitat, ingenuïtat, i la innocència és el que acaba corrompent la seva bellesa. D’una banda, hem agafat com a referents de l’obra original les parts del cos que ens van semblar més significatives: el ventre- on ha crescut el fill, que vincula la vida i la mort- i el pit, -la sexualitat de Butterfly-. D’altra banda representem l’home -que sotmet el cos- amb el símbol del ganivet. La dona tremola amb el contacte i mor a les seves mans.
La nostra intenció és que l’espectador comenci sent, de la mateixa manera que Pinkerton, un admirador del cos que se li presenta. Però a mesura que avança el vídeo passa a ser un agressor, destructor d’allò que el fascinava.

Autors: María José Gil González, Laura Ventura
Tutor: Daniel Torrico
Departament d’audiovisual. Grau de disseny