Madama Butterfly 7

El projecte es va a enfocar en el personatge de Madama Butterfly. A l’inici es va  introduir el personatge en una sèrie d’accions rutinàries que mostren estabilitat i felicitat. Aquestes accions Aquestes acciones seran maquillar-se, pentinar-se, somriure i vestir-se com a una Geisha. Es mostraran detalls de les accions, sense desvetllar-les completament, y així generar incertesa i intriga en l’espectador. La seqüència de preparació finalitza amb un primaríssim primer pla d’una mà amb un anell de compromís. Desprès una sèrie d’imatges demostren la soledat, abandonament i tristesa del personatge, com ara: mans separant-se, una flor marcint-se, quelcom bonic que ja no ho és, allò ple que es buida, roba desfilant-se, un vano trencant, un origami que marxa, estacions de l’any, ombres. Aquestes imatges intercalen amb d’altres seves: desmaquillant-se desvestint-se, despentinant-se, plorant.
Per a la seqüència final utilitzarem el foc i el fum per a representar l’arribada de Pinkerton. Més tard una mà amb un ganivet, la expressió d’ella i un cotó tacant-se de sang com a metàfora del suïcidi. Aquesta seqüència està acompanyada por una tranqui-la melodia que, a poc a poc, es va intensificant com ho fa la història de la Geisha.
La tècnica del projecte va a ser vídeo en macro. A l’inici els moviments de càmera son lents i subtils acompanyant la situació. Desprès hi ha talls .sobtats de les imatges per a intensificar la tensió i dur a l’espectador al clímax de Madama Butterfly.
Per a la música se ha fet servir una melodia d’estil japonès que comença suau i es va incrementant acompanyant el ritme generat per les imatges.

Autors: Ariadna Gracia, Magdalena Montserrat, Valentina Muchenik Ceña
Tutor: Daniel Torrico
Departament d’audiovisual. Grau de disseny