Madama Butterfly

Amb aquest projecte hem volgut endinsar-nos en l’essència de la trama de Madama Butterfly, de Giacomo Puccini, i concentrar-ne els trets fonamentals, tant perquè un públic coneixedor de l’obra gaudeixi d’una manera diferent d’apropar-s’hi com perquè un públic més jove i inexpert l’abordi i s’hi impliqui a partir d’un gènere que li és més conegut, el videoclip.

Una de les parts més reconegudes de Madama Butterfly –i potser la més punyent–, l’ària Un bel di vedremo, ha estat el fil conductor escollit per vertebrar el nostre treball, que s’ha desenvolupat en dues fases: la primera ha consistit en una reflexió en grup, en clau pedagògica, amb la qual s’ha buscat concentrar els elements més determinants i tota la simbologia de l’obra, i sintetitzar-ne l’essència; en la segona, i partint d’aquesta reflexió, s’ha creat una peça que fusiona estils i tècniques diverses –paraxinoscop, animació tradicional, photo shop, stop motion, rotoscòpia, etc.– per donar de l’òpera una atractiva visió global. Els alumnes han sabut sintetitzar la trama de Madama Butterfly en seqüències molt curtes.

El resultat és una obra dinàmica i heterogènia, viva i àgil, que endinsa l’espectador en el món de Madama Butterfly i el trasllada a l’escenari oriental de l’òpera de Puccini. Una experiència enriquidora i altament recomanable.

Alumnes: Carolina Alvarado, Blanca Álvarez, Camila Barbosa, Noemí Batllori, Olga de la Cruz, Sara Galofré, Laura Garcia, Pau Gasol, Carles Gómez, Alberto Hernández, Sara Infante, Gabriel Kempers, Sandra Lamas, Marc Llopart, Helena Melo, Adrià Navarro, Ángela Pérez, Claudia Rifaterra, Ángela Rodríguez, Anamaría Solarte, Patricia Vázquez, Félix Woelky, Victoria Zamora.
Direcció del taller i edició: David Cid
Taller d’Animació de la Diplomatura de Postgrau en Il·lustració Creativa i Tècniques de Comunicació