Street Scene

La proposta de realitzar un vídeo, que donés una visió personal de les òperes que el Gran Teatre del Liceu te previst estrenar, es materialitzà amb els alumnes de Comunicació Audiovisual de segon de batxillerat artístic de l’escola Massana.

Ells es van apropar (des d’una certa "distància" cap el fenomen operístic) a les operes L’elisir d'amore, Street Scene i Lohengrin, cercant aquells elements que els fossin propers: la temàtica, el ritual d’anar a l’òpera, etc.

En el cas de l’òpera de Donizetti, obviament la màgia de l’amor, l’atracció, el beuratge fou un element que els va atraure i sobre el que e va treballar des de diferents enfocaments, tant estilístics com tècnics.

Per altre banda, el món mític i la complexitat wagneriana de Lohengrin donà lloc a propostes, moltes vegades, de difícil concreció.

Els resultats reflecteixen el caràcter d’exercici de classe limitat pel calendari i per les condicions multidisciplinars del nostre taller, i apunten ha l’esperada, no menys gratificant, frescor de la visió dels joves. Una visió llunyana de l’"etiqueta" operística.

Nil Alí, Ibai Gorriti i Magdalena Gómez se centren en el xiuxiueig, aquesta remor de fons sobre la que evolucionen els protagonistes de l’òpera Street Scene de Kurt Weil, en un clip oníric i agosarat, amb trets expressionistes en la seva posada en escena. Cal destacar la composició sonora d’aquesta peça, una superposició de sorolls, murmuris, veus distorsionades, ecos electrònics, que acaben semblant un milfulles de cacofonia. Amb aquesta creativa proposta com de so, es supleix la impossibilitat, per motius de drets, de fer servir la música de Weil. La direcció d’art es un altre punt fort d’aquest clip, tant pel tractament del blanc i negre, com per la creació, molt teatral, del vestuari y la caracterització dels personatges.