Das Rheingold 2

Aquest treball neix dels sentiments i emocions, que interpretem a l'òpera L'or del Rin. Hem volgut plasmar tots aquests ínputs en una obra emocional que juga amb les textures, simulant les emocions, sense deixar de banda la constant aparició del gran protagonista: l'or. Aquest tindrà contacte amb les quatre emocions principals.
Amb l'estructura narrativa del nostre projecte hem volgut insistir en els quatre quadres que té l'òpera, jugant amb la multi-pantalla per transmetre la fusió de les emocions. Cada quadre tindrà el seu protagonisme en el moment adequat i en un ordre predeterminat que l'espectador podrà seguir i entendre a la perfecció.
Al primer quadre es veu el moviment i el cabal del Rin. L'aigua dels gots sempre en moviment, tot i que no sempre amb la mateixa intensitat. En un moment determinat veiem com l'or comença a intervenir amb l'aigua i entenem la força i el poder que aquest té.
A continuació, trobem el fum que representa el segon quadre i que fa referència als Deus. La densitat i fluïdesa del fum va augmentant a mesura que els Deus es troben amb el problema de com pagar als gegants. Es veuen espurnes daurades que simbolitzen la idea de pagar als gegants amb l'or del Rin.
Al tercer quadre ens trobem un món terrenal, ja que els Deus han baixat a buscar al nan. Les tires movent-se cada cop una mica més simbolitzen el caos que hi ha des que el nan té el poder i ha esclavitzat la resta del seu poble. Es mouen més i més bruscament simbolitzant la necessitat d'escapar de la crueltat del nan. Comencen a caure gotes negres (or negre); el nan és capturat pels deus.
Finalment, els deus han recuperat l'anell de les mans del nan, però no abans de que aquest li llenci la maledicció. L'or es fon, fent referència a la destrucció que sorgirà a partir d'aquest preciós objecte començant per la mort d'un dels gegants.

Autors: Laia Cuberes, Sara Mengual, Edgar Sabaté
Tutor: Daniel Torrico
Departament d’audiovisual. Grau de disseny