La flauta màgica

Amb l’objectiu d’apropar l’òpera La flauta màgica de Mozart a un públic nou i més jove, hem creat un paral·lelisme entre aquesta òpera i la vida real. La intenció és que l’espectador relacioni els continguts que apareixen representats a l’obra amb situacions o moments viscuts per ell mateix. Entendre que, tot i tractar-se d’un llenguatge clàssic i poc comú entre el sector més jove, l’essència pot ser la mateixa i els temes claus de l’òpera molts semblants als que es viuen quotidianament. D’aquesta manera intentem crear empatia i connexió entre l’òpera i l’espectador.Són molts els aspectes de la vida quotidiana que apareixen representats a La flauta màgica, per això hem fet una selecció i ens hem centrat en els temes i conceptes més essencials: amor/desamor, amistat/traïció, saviesa/ignorància, veritat/mentida. Un cop feta aquesta primera selecció n’hem realitzat una de més acurada, escollint únicament els temes que podíem posar en comú amb els de la vida real d’un jove, fent-ho el més fàcil i entenedor possible per l’espectador. El resultat de tot això ha estat l’argument, el fil conductor del qual gira entorn a una jove protagonista. La noia surt del Liceu. Acaba de veure l’òpera La flauta màgica. A mesura que recorre el camí de tornada a casa reflexiona sobre el que acaba de veure, i relaciona els temes que ha vist representats amb situacions, fets i problemes que ella mateixa ha viscut o que l’envolten a la seva vida quotidiana. Aquest seguit de records estan representats mitjançant flashbacks, que van acompanyats de música de la mateixa òpera.En aquest cas, la música és un element essencial del projecte. El fet de tractar-se de l’ària més famosa de l’obra (l’ària de la Reina de la Nit) ajuda a relacionar directament l’audiovisual amb l’òpera. De la mateixa manera funciona com a fil conductor del projecte, relaciona els flashbacks entre si i dóna èmfasi i suport al concepte de cadascun d’ells.

Alumnes:  Laura López i Júlia Solà 
Assignatura de “Projectes II” de 3er curs en l’itinerari curricular d’audiovisual
Tutoria de Josep M. Marimon i coordinació d’Elisabeth Ferrandiz, responsable de la Unitat departamental d’Audiovisuals i Gràfic.