Balanç positiu del projecte "Apadrina el teu equipament"

Presentació del projecte al Pati Manning.

Cinc centres educatius del barri del Raval han apadrinat aquest curs el Liceu, dins del projecte “Apadrina el teu equipament”, impulsat en el marc del Raval Cultural.

El projecte, que ha coordinat la Fundació Tot Raval, té com a objectiu que tots els alumnes del Raval coneguin els grans equipaments culturals del barri. A més, es pretén desenvolupar un procés compartit de llarga durada que formi part del currículum acadèmic. La idea és que els alumnes assoleixin aprenentatges mitjançant la seva participació en una vivència educativa enriquidora.

El Liceu ha ofert activitats a les diferents etapes educatives, des de la Bressol fins als Cicles Formatius (alumnes de l’Institut Milà i Fontanals, l’Escola Vedruna-Àngels, l’Escola Bressol Municipal Canigó, l’Escola Labouré i l’Institut Miquel Tarradell).

Bàsicament, les activitats han consistit en impartir una sessió activa o informativa a l'entorn de l'òpera i el Teatre al centre educatiu. En una segona fase, ha estat el grup escolar el que s’ha desplaçat al Liceu per gaudir d’una visita, preparada especialment per a ells, o bé a participar en una activitat del Servei Educatiu, com "L’Òpera una emoció".

En aquesta iniciativa, han participat també el MACBA, el CCCB, la Filmoteca de Catalunya, el Palau Güell i el Museu Marítim de Barcelona, i vuit dels catorze centres educatius del Raval.

El passat dimecres 18 de juny, va tenir lloc al Pati Manning la presentació del projecte. L’acte va comptar amb la presència dels directors d’aquests equipaments, els directors dels centres educatius i la regidora del districte de Ciutat Vella, Mercè Homs.

Gràcies a l’èxit de participació assolit, la regidora apuntava que es treballarà per ampliar aquesta experiència a la resta de barris, malgrat que no sempre estarà relacionat amb un equipament cultural sinó amb l’equipament que hi hagi a cada zona.