Notícies

'Benvenuto Cellini' tanca amb 'sold out'

Barcelona, 19 de novembre de 2015. El Gran Teatre del Liceu ha certificat amb Benvenuto Cellini un excel·lent inici de temporada, on pràcticament ha assolit el 100% d’ocupació en totes les funcions. L’ocupació global ha estat del 99,1% en les tres primeres produccions de la temporada: Benvenuto Cellini, Nabucco i El llac dels cignes.

De les 21 funcions que s'hi han realitzat fins ara, 18 han penjat el cartell de “sold out”. Aquesta fita ha estat possible per la venda realitzada a no abonats al Teatre, que ha representat el 36,3% del total, l’equivalent a 17.099 espectadors. En destaca l’atracció de nous públics, especialment joves.

Benvenuto Cellini, l’òpera d’Hector Berlioz amb direcció escènica de Terry Gilliam, ha exhaurit totes les localitats amb una ocupació mitjana del 97’5% i 13.391 espectadors al llarg de sis representacions, tres de les quals han penjat el cartell de “sold out”. Del total de localitats venudes un 37% (4.967) corresponen a espectadors no abonats.

La bona acollida de Benvenuto Cellini va precedida pel 100% d’ocupació d’El llac dels cignes, amb 10.864 espectadors, i Nabucco, amb 22.899 espectadors, dels quals 8.201 eren no abonats. Es consolida així l’excel·lent inici de la nova temporada 2015/16 del Gran Teatre, que continua el proper 4 de desembre amb Lucia di Lammermoor i el debut mundial del tenor Juan Diego Flórez en el rol d’Edgardo.

Benvenuto Cellini, en coproducció amb l’English National Opera, la Dutch National Opera i el Teatro dell’Opera di Roma, és l’aposta amb més projecció internacional de la temporada al Liceu, que ha arribat a Barcelona de la mà de la directora artística general Christina Scheppelmann en el seu primer any al capdavant de la programació del Teatre.

‘NO ÉS UNA ÒPERA, ÉS UN SHOW’

El cofundador dels Monty Python, Terry Gilliam, va supervisar al Liceu la recta final dels assajos i explica que el seu Benvenuto Cellini "no és una òpera, és un show". També agraeix a tot l’equip del Liceu l’entusiasme que ha demostrat malgrat ser un muntatge extremadament difícil: “Han treballat per a que el resultat final sigui el més potent possible”.