Notícies

El públic internacional del Liceu més a l'abast gràcies a Barcelona Obertura

El Gran Teatre del Liceu, L’Auditori, el Palau de la Música i Ibercamera, sota l’impuls de Barcelona Global, posen en marxa plegats el projecte Barcelona Obertura. Classic & Lyric, amb l’objectiu d’oferir una programació musical que atregui a melòmans d’arreu del món.

“La gran notícia és que asseurem a programadors dels diferents teatres per primer cop per anar plegats i treure’n el màxim potencial”, explicava Roger Guasch, director general del Liceu, durant la presentació d’aquesta iniciativa dissenyada durant un any i mig pel propi Guasch i per Joan Oller, director del Palau de la Música.

Amb l’objectiu de posicionar l’oferta musical de la ciutat al mapa mundial, s’ha confeccionat un programa que comença al gener del 2016 i que, sota els criteris de varietat i qualitat, inclou els següents títols del Liceu: Otello (Verdi), El capvespre dels déus, Serse, Simon Boccanegra, I Capuleti e i Montecchi i La Bohème.

Victor Médem, coordinador de Barcelona Obertura, destaca que una de les novetats és concentrar grans concerts i espectacles en dies consecutius per poder vendre packs d’entrades.

Els concerts i òperes que tenen lloc a edificis com, entre d’altres, el Gran Teatre del Liceu afegeixen no només l’experiència musica, sinó també arquitectònica i patrimonial. Actualment, el públic estranger suposa el 15% dels assistents a les òperes i concerts del Gran Teatre del Liceu.

Per tal d’augmentar aquest percentatge a llarg termini, la primera fase de la campanya de publicitat estarà adreçada al mercat europeu.