L’òpera més accessible també per als italians residents a Barcelona

Barcelona, 6 d'octubre de 2015. El Gran Teatre de Liceu i Casa degli Italiani di Barcellona signen un conveni de col·laboració per acostar l’òpera als més de 4.000 membres de la seva comunitat coincidint amb el 150è aniversari de l’entitat. L’acord és extensible als alumnes de l’Instituto Italiano Statale Comprensivo di Barcellona.

El Director General del Teatre, Roger Guasch, i el seu homònim de Casa degli Italiani di Barcellona, Giuseppe Meli, han formalitzat un conveni de col·laboració pel qual els membres de la Casa degli Italiani di Barcellona gaudiran d’unes condicions especials que incentiven l’apropament a l’òpera i a la proposta artística del Liceu.

Addicionalment s’organitzaran dues activitats extraordinàries coincidint amb el 150è aniversari de la entitat italiana. Aquestes condicions seran també extensible als alumnes de l’Instituto Italiano Statale Comprensivo di Barcelona, en la tasca del Gran Teatre per acostar l’òpera a nous públics i especialment joves i estudiants.

L’acord amb Casa degli Italiani di Barcellona arriba just amb la inauguració de la temporada amb Nabucco, l’òpera de Verdi que més apel·la de manera directa al poble italià i la més estimada per la seva gent.

Aquesta col·laboració amb el col·lectiu d’italians residents a Barcelona, sota el projecte Tots Som Liceu, s’afegeix a l’extensa tasca que ens els darrers mesos el Teatre està duent a terme amb col·laboracions com la del programa Apropa Cultura i amb entitats com l’Ateneu Barcelonès o els més de 18.000 antics estudiants d’ESADE.