Premi a la posada en escena de "La llegenda de la ciutat invisible de Kitege"

La posada en escena de La llegenda de la ciutat invisible de Kitege, guardonada amb el premi a la millor producció de l’any

El jurat dels International Opera Awards 2013 ha considerat que la coproducció del Gran Teatre del Liceu, la Nederlandse Opera i la Scala de Milà de l’òpera La llegenda de la ciutat invisible de Kitege és la millor posada en escena d’òpera de l’any. La producció es va estrenar a Amsterdam l’any passat i arribarà al Liceu l’abril de 2014. Dmitri Tcherniakov, director d’escena de la producció, també ha estat guardonat amb el premi al millor director d’escena. Els guardonats es van donar a conèixer el passat dilluns en un acte celebrat a l’Hotel Hilton Park Lane de Londres i al qual van assistir personalitats com Dame Janet Baker, Dame Anne Evans o el tenor Jonas Kaufmann, guardonat amb el premi al millor cantant masculí. La millor cantant femenina ha estat Nina Stemme.

Altres guardonats han estat el director musical de la Royal Opera House, Antonio Pappano, l’escenògraf Anthony McDonald, la dissenyadora de vestuari Buji Shiff, la dissenyadora d’ il•luminació Paule Constable, l’orquestra del Metropolitan Opera de Nova York, el cor de la Cape Town Opera, el Festival de Salzburg, l’Opera de Frankfurt, l’òpera Written on Skin de George Benjamin, Sir Peter Moores, Sir George Christie i els enregistraments “Alessandro” de Haendel dirigit per George Petrou, les “Romantic Arias” de Christian Gerhaher i el DVD “Il trittico” de la Royal Opera House. 

Els International Opera Awards han estat organitzats, en la seva primera edició, per Harry Hyman i el jurat ha estat presidit per l’editor de la revista Opera, John Allison. Els membres del jurat han estat David Gockley, director de la San Francisco Opera; Joan Matabosch, director artístic del Gran Teatre del Liceu; Peter Alward, director del Festival de Pasqua de Salzburg; Guus Mostart, director de l’Opera de Enschede; Nicholas Payne, director d’Opera Europa; les sopranos Anne Evans i Katherine Harris; i els crítics Hugh Canning (Sunday Times), Rupert Christiansen (Daily Telegraph) i Andrew Clements (The Guardian).