Barcelona, 7 de febrer de 2017. Considerat un dels cantants més complets de l’escena operística actual, Gregory Kunde torna al Gran Teatre del Liceu el 12 de febrer després de les seves memorables interpretacions a Norma, de Bellini a la temporada 2014/15, i a Otello, de Rossini en versió concert a la 2015/16. El tenor nord-americà, que ha estat recentment reconegut amb el premi al Millor Cantant Masculí de l’Any als International Opera Awards 2016, compartirà escenari amb Juan Jesús Rodríguez, un dels barítons verdians més destacats del moment, i seran dirigits per Manuel Coves juntament amb l’Orquestra Simfònica del Liceu.

Aclamat al llarg de la seva carrera per les seves interpretacions de rols del bel canto italià i francès, en els darrers anys s’ha forjat un gran prestigi en el repertori verdià, que li ha valgut la singular distinció de ser l’únic tenor de la història recent en interpretar ambdós Otellos, el de Rossini i el de Verdi, a la mateixa temporada (2012/13, 2014/15 i 2015/16). Precisament el repertori de Verdi serà el fil conductor del concert, que començarà amb la brillant obertura d’I vespri siciliani per donar pas a algunes de les peces més memorables de grans òperes com Luisa Miller, Un Ballo in Maschera, Aida o Don Carlo. El títol que marca la irrupció del verisme en l’escena italiana, Pagliacci, obrirà la segona part del concert, on Kunde i Rodríguez ens delectaran també amb l’opulent Intermezzo de Manon Lescaut, el “Nemico della patria” d’Andrea Chénier i per acabar recuperant de nou peces clau del repertori verdià com “Dio! Mi potevi i scagliar” i “Era la notte...Si, pel ciel!”, d’Otello.

Gregory Kunde, tenor

Nascut als Estats Units, inicià la seva carrera internacional a Niça amb Les pêcheurs de perles. Les seves actuacions destacades a la temporada 16-17 han inclòs el seu retorn a la Royal Opera House de Londres en el paper de Manrico a Il Trovatore, el rol titular d’Otello de Verdi i Pollione de Norma al Teatro Real, Samson a Samson et Dalila al Teatro Regio di Torino i Arrigo d’I vespri siciliani al Palau de les Arts de València. Aquesta temporada també cantarà Des Grieux de Manon Lescaut al Regio di Torino, el rol titular d’Andrea Chénier al Teatro dell'Opera di Roma i també a l’ABAO de Bilbao, tornarà a la ROH en una nova producció de Keith Warner de l’Otello de Verdi i debutarà amb el paper de Calaf a Turandot amb la Filharmònica d’Israel, sota la batuta de Zubin Mehta. Acaba de gravar el seu primer disc en solitari, interpretant algunes de les àries d’òpera per a tenor més famoses, i que s’editarà enguany al segell Universal (amb la participació del Mestre Tebar i la Orquesta Sinfónica de Navarra). Va debutar al Liceu amb Anna Bolena (2010-11). Ha tornat amb Il pirata (2012-13) i Norma (2014-15).

Juan Jesús Rodríguez, baríton

Considerat una de las veus verdianes internacionals més importants del moment, des del seu debut l’any 1994 Juan Jesús Rodríguez ha encarnat amb gran èxit els rols principals de baríton: Rigoletto, Conte di Luna (Il Trovatore), Germont (La traviata), Rodrigo (Don Carlo), Jago (Otello), Ezio (Attila), Ford (Falstaff), Miller (Luisa Miller), Macbeth, Montforte (I vespri Siciliani), Renato (Un ballo in maschera) o Tonio (Pagliacci) a teatres com la Metropolitan Opera House, Maggio Musicale Fiorentino, Teatro dell'Opera di Roma, Regio di Torino, Massimo di Palermo, San Carlo de Nápoles, Teatro Real, Liceu o Campoamor de Oviedo. Entre els propers compromisos es troben el seu retorn al MET juntament amb el tenor R. Alagna amb Cyrano de Bergerac, Don Carlo a Israel juntament amb Oren, Simon Boccanegra a Marsella o La traviata a Hamburg. Va debutar a la reobertura del Liceu la temporada 1999/2000 amb Turandot de Puccini.

Manuel Coves, director

En la seva trajectòria com a director cal destacar el seu treball al capdavant d’orquestres com la Sinfónica de Madrid, Comunidad Valenciana, Teatro Lirico di Cagliari, Sinfónica de Bilbao, Comunidad de Madrid, l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, Real Filharmonía, entre d’altres. Els seus compromisos per a la temporada 2016/17 inclouen Metrópolis a l’Auditorio de Galicia amb la Real Filharmonía, Don Quijote al Teatro de la Zarzuela de Madrid amb la Compañía Nacional de Danza i al Teatro Carlo Felice de Gènova, La Malquerida als Teatros del Canal, Carmen amb la Compañía Nacional de Danza al Festpielhaus de St Pölten, al Teatre Principal de Mallorca i als Teatros del Canal, i el doble programa Enseñanza libre La gatita blanca al Teatro de la Zarzuela. Va debutar al Liceu amb Sorolla del Ballet Nacional de España l’any 2015.