Òpera a Secundària
Maig 2015
Petit Liceu Escolar

Presentació

El Liceu ha recuperat aquesta temporada el Concurs de composició d’òperes, ÒPERA A SECUNDÀRIA en el qual es premia una òpera inèdita adreçada específicament a l'alumnat de secundària. El guanyador de la quarta edició ha estat Mario Ros. L’obra es representarà durant la temporada del Liceu. El concurs té com a patrocinador Bankia.

L’obra tindrà com a protagonistes a nois i noies de secundària, que podran viure una experiència artística excepcional, ja que com a cloenda arribaran a estrenar l’obra al Teatre Auditori de Sant Cugat, acompanyats per la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC).

Estructurat en diverses fases, el primer pas consistirà en la preparació de les partitures per part de l'alumnat. El professorat dels centres participants rebran les partitures dels cors que hauran de treballar amb el seu alumnat durant el curs escolar, i assistiran a dues sessions de formació en les quals es treballaran les partitures i els moviments escènics.

L'obra

Oh, l’amor, òpera en un sol acte.
Guanyadora del IV Concurs de composició d’òperes, ÒPERA A SECUNDÀRIA
Autor: Mario Ros Vidal

Dirigit a

Educació secundària.

Resum argumental

L’Ernest, vidu des de fa dos anys, viu una vida afable i ordenada amb els seus tres fills, dues noies i un noi. La tranquil·litat, però, desapareix en el precís moment en el que el petit, en Marcel, comença a sortir amb una companya de classe, l’Annabel·la.

La germana mitjana, la Marta, dóna l’alerta a la resta de la família i comencen les tensions. El pare, llavors, decideix que en Marcel ha d’anar a veure a una psicòloga, la Nancy Jung. Aquesta, però, opina que el que s’ha de fer és una teràpia familiar!

Els rols dins la família, les tensions entre germans, el respecte pels altres..., tot anirà sortint en la teràpia conjunta. Allò que havia d’adreçar el comportament del petit, acabarà girant completament les vides de tots els components d’aquesta història, inclosa la de l’Ernest i la de la terapeuta.

Formació per al professorat

La participació a Òpera a secundària implica dues sessions de formació obligatòries per al professorat dels centres inscrits.

Primera sessió de formació: dimecres 29 d’octubre, de 9.30 a 14h, a la Sala del Cor del Liceu. Ordre del dia:

9.30h: arribada i presentació del compositor de l’òpera guanyadora Oh!, l’amor! de Mario Ros i Vidal
9.45h: presentació de l’òpera
10.00h: treball amb Elisenda Carrasco, directora musical d’Òpera a Secundària
11.45h: pausa
12.15h: treball amb Marc Hervàs, director d’escena d’Òpera a Secundària
14.00h fi de la sessió

Segona sessió de formació: dijous 5 de febrer a les 12h.

Càsting del cor d'escena i els solistes

El cor d’escena estarà format per 24 nois i noies d’edats entre els 15 i els 20 anys, aproximadament, que s’escolliran a través del càsting convocat el dia 10 d’octubre de 2014.

Així mateix, l’obra incorpora quatre solistes joves d’entre 15 i 20 anys, aproximadament, que també s’escolliran en el mateix càsting. Aquests solistes hauran de fer els papers de: Maria, la filla gran, Marta, la filla mitjana, Marcel, el fill petit i Annabel·la, la nòvia.

Els seleccionats, tant a cor d’escena com els solistes, hauran d’assistir a tots els assajos musicals i d’escena que convinguin. Aquests, es realitzaran els dissabtes al matí, al Liceu. Es concretarà el calendari amb els seleccionats.
Els interessats a participar d’aquest càsting han d’adreçar una sol·licitud a:

servei.educatiu@liceubarcelona.cat

També podeu telefonar al 93.485 99 23 i se'ls farà arribar les peces que han de preparar.

"El petit escuraxemeneies" de Benjamin Britten (Òpera a Secundària, 2008-2009)
Maig 2015
Teatre-Auditori Sant Cugat