Accés directe a reserves:
Institut Municipal d'Educació
Web del PAE
En grup i amb l'acompanyament i la guia del professorat, s'assisteix a l'assaig general o pregeneral d'una òpera completa a la Sala Principal del Liceu. Aquesta activitat està restringida a batxillerat i Conservatori de Música i Dansa.

Durada
En funció del títol escollit (en general unes tres hores). Les òperes s'ofereixen en la seva llengua original i sobretitulat en català.
A partir del 2 de setembre cada escola només podrà reservar places per a un únic grup de 20 alumnes com a màxim i per a un únic assaig general. Per cada 10 alumnes, es disposarà d'una entrada per a professorat acompanyant.
L'entrada als assajos generals s'efectuarà per l'accés del carrer Sant Pau. Per tal d'evitar aglomeracions és important ser a l'entrada mitja hora abans de l'inici de l'assaig.
Les escoles que optin per reservar entrades pels assajos generals assumeixen que l'activitat té un cert risc d'anul·lació; ja que, en tractar-se d'una sessió de treball entre tècnics i artistes per posar a punt l'estrena de l'obra, fins 48 hores abans de l'assaig no hi haurà confirmació de que aquest serà obert i que, tot i que s'han triat nomes aquells assajos que tenen les més altes possibilitats de poder ser oberts al públic, en alguns casos la direcció del teatre podria decidir tancar-los per motius tècnics.
Destinataris
Batxillerat i Conservatori de Música i Dansa.
Hi ha òperes on proposem dues dates d'assaig. Fins l'últim moment no es confirmarà quin dels dos dies té més possibilitats d'ésser obert i per tant us recomanem que us reserveu les dues dates.
Obres
Agrippina de G.F. Handel
General: dijous 14 de novembre de 2013 a les 16.30h
Durada 4h
Cendrillon de J. Massenet
Pregeneral: dimarts 17 de desembre de 2013 a les 17h
General: dimecres 18 de desembre de 2013 a les 17h
Durada 3h
La sonnambula de V.Bellini
Pregeneral: divendres 24 de gener de 2014 a les 17h
General: dissabte 25 de gener de 2014 a les 17h
Durada 2h i 45 min
Tosca de G. Puccini
Pregeneral: dimecres 5 de març de 2014 a les 17h
General: dijous 6 de març de 2014 a les 17h
Durada 3h
La llegenda de la ciutat invisible de Kitege de N. Rimski-Kórsakov
General: divendres 11 d’abril de 2014 a les 16.30h
Durada 3h i 45 min
La Valquíria de R. Wagner
Pregeneral : divendres 16 de maig de 2014 a les 16.30h
General : dissabte 17 de maig de 2014 a les 16.30h
Durada 4h i 45 min
Il prigionero de L. Dallapiccola / Suor Angelica de G. Puccini
General: dijous 19 de juny de 2014 a les 17h
Durada 50 min / 50 min
L'activitat es podrà reservar directament a partir del 2 de setembre de 2013 a les 9h.
Accés directe a reserves:
Institut Municipal d'Educació
Web del PAE