Guillem Tell
Octubre 2012 (Sessions Escolars i Familiars)
Petit Liceu

Més informació

Una fletxa, una poma, un nen, l’aventura d’un valent ballester... són les imatges més immediates que els infants tenen de Guillem Tell. Saben, per tradició oral i popular, que fou un senyor que va tirar una fletxa a una poma que estava damunt del cap d’un nen. El que desconeixen són els motius; tampoc saben que era un llegendari heroi de la independència Suïssa en temps de l’època medieval. A partir de la participació en l’espectacle que els ofereix el Petit Liceu, descobriran també que Guillem Tell és el protagonista d’una òpera escrita per Gioacchino Rossini.

L’espectacle comença a partir d’una tropa de comediants i músics que entren a escena com si arribessin a la plaça d’un poble. Són un grup d’artistes que viatgen explicant la llegenda de Guillem Tell: entre tots ho fan tot! S’instal•len a l’escenari i a partir d’objectes, titelles i ombres, van representant els diversos personatges i situacions de la llegenda:

• com els austríacs destrueixen el petit poble suís on viu en Guillem Tell,
  • com aquest fa front als austríacs,
  • de l’àvida punteria que té per salvar la vida al seu fill,
  • de com cau presoner a mans del tirà Gessler,
  • com aconsegueix la llibertat i s’inicia la revolta dels pobles suïssos contra els austríacs.
Octubre 2012
Diumenge 14 11:00 -