La Ventafocs
Al Teatre-Auditori Sant Cugat
Maig 2013 (Sessions Escolars i Familiars)
Petit Liceu >

Informació escoles

Adaptació de l'òpera  La Cenerentola, ossia la bonta in triunfo de Gioachino Rossini, basada en el conte La Ventafocs.

Dirigit a: Educació Primària, cicles mitjà i cicle superior; Educació Secundària, Primer Cicle.

La història de la Ventafocs, en clau d’humor i amb alguns canvis  en l’argument conegut: una rateta narra l’acció, cosa que, a més d’entretenir agradablement, ajuda a entendre el fil argumental de l’obra.

Materials

La GUIA DIDÀCTICA us presenta dades sobre l’autor i sobre l’òpera original i també explica l’argument de l’adaptació que veureu, incorporant tots els diàlegs, entre d’altres. Hi teniu les partitures de les diferents àries i dels concertants. Les propostes didàctiques estan subdividides en dos apartats: un dedicat a l’alumnat més petit i l’altra als grans, amb fitxes d’activitats pràctiques que podeu fer a l’aula.

Participa amb el Liceu

Us proposem una activitat participativa. En el material adjunt que trobareu aquí hi teniu una sèrie de propostes plàstiques a partir del vestit i del ventall de La Ventafocs. Com a treball d'aula, el vostre alumnat podrà crear un disseny propi. Un cop fet, escolliu de cada grup-classe un màxim de 6 treballs i ens els envieu en un document pdf a servei.educatiu@liceubarcelona.cat. Els penjarem al nostre web i així podreu veure les creacions que ens han enviat les escoles.

Repartiment

Don Ramiro (tenor): Albert Casals, Jordi Casanova, Helios Pardell
Dandini (baríton): Toni Marsol, Lluís Martínez-Agudo
Don Magnífico (baix): Jeroboam Domingo Tejera, Xavi Fernandez
Clorinda (soprano): Maia Planas, Belén López
Tisbe (mezzosoprano): Anaïs Masllorens, Laura Ortiz
Angelina (mezzosoprano): Anna Tobella, Marta Valero, Carol García
Actriu Rateta: Maria Casellas, Marta Rosell
Piano: Stanislav Angelov, Olga Kharitonina
Fagot: Pau Santacana, Laia Magri

Sessió de formació pel professorat (gratuït): dilluns 8 d’abril de 2013 a les 17.30h a l’Espai Liceu

El preu de les localitats per a les sessions escolars és de 6 euros.

Per reservar fes clic aquí

Més información a:
servei.educatiu@liceubarcelona.cat