La Ventafocs
Gener 2014
Petit Liceu Escolar

Presentació

Adaptació de l'òpera  La Cenerentola, ossia la bonta in triunfo de Gioachino Rossini, basada en el conte La Ventafocs

La història de la Ventafocs, en clau d’humor i amb alguns canvis  en l’argument conegut: una rateta narra l’acció, cosa que, a més d’entretenir agradablement, ajuda a entendre el fil argumental de l’obra.

Espectacle operístic en el que podreu escoltar les veus de soprano, mezzosoprano, tenor, baríton i baix acompanyats en directe pel piano i el fagot.

Dirigit a

Educació Primària, cicles mitjà i cicle superior; Educació Secundària, Primer Cicle.

Guies didàctiques

La Guia didàctica us presenta dades sobre l’autor i sobre l’òpera original i també explica l’argument de l’adaptació que veureu, incorporant tots els diàlegs, entre d’altres. Hi teniu les partitures de les diferents àries i dels concertants. Les propostes didàctiques estan subdividides en dos apartats: un dedicat a l’alumnat més petit i l’altra als grans, amb fitxes d’activitats pràctiques que podeu fer a l’aula.

Guia didàctica

Formació per al professorat

Divendres 18 d'octubre de 2013 a les 12h.

Activitat gratuïta

Participa amb el Liceu

Us adjuntem unes propostes que us volem animar a fer. En el document adjunt hi trobareu tres propostes:

1. Puzzle amb les peces del vestit de La Ventafocs.

2. Creació lliure d’un nou disseny del vestit de la ventafocs.

3. Creació de disseny de ventalls.

Treballeu-les a l’aula i el que us proposem és que ens envieu els vostres treballs sobre el punt 2 o bé sobre el punt 3. Per cada grup-classe només s’acceptaran tres treballs en total. Cal que els envieu en un sol document i en format pdf a servei.educatiu@liceubarcelona.cat .

No oblideu fer-hi constar el nom de l’escola i dels artistes que han fet el treball.

Els penjarem al nostre web i, així, els podreu mirar des de l’escola o bé des de casa.

Materials La Ventafocs

Servei educatiu