Totes les noticies

El projecte musical del Liceu es reafirma amb 'Elektra'

Barcelona, 7 de desembre de 2016. El públic que aquesta nit ha assistit a l’estrena d’Elektra de Richard Strauss ha corroborat el “tour de force” que suposa aquesta producció per al mestre Josep Pons i l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu. Una de les direccions musicals més exigents del repertori operístic que ha rebut l’entusiasta resposta del públic i que confirma la decisió presa per la directora artística Christina Scheppelmann: “Aquesta nit hem vist el millor repartiment i direcció possibles”Elektra és un pas cabdal en el procés de consolidació de la millora de l’Orquestra segons els objectius establerts en el Pla Estratègic i de Viabilitat que acaba el 2017.

A la intensitat i la densitat de capes de la partitura d’Elektra s’hi suma l’enorme dificultat tècnica que suposa per als músics. Es tracta d’una partitura que requereix d’una gran orquestra, amb tres seccions de violins, tres seccions de violes – en dos moments de l’òpera la primera secció de violes canvia d’instrument i es converteix en la quarta secció de violins  – i dues seccions de violoncels. En total, 87 músics al fossat i sota la batuta del mestre Pons. Una nit memorable per a l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, que ha demostrat la seva solvència donada la importància de l’obra, la dificultat i la seva naturalesa expressiva. 

Aquesta aplaudida versió estrenada al Festival d’Aix-en-Provence l’any 2013 suposa un abans i un després en les posades en escena de l’òpera Elektra i ha estat possible gràcies a les magnífiques interpretacions de la soprano Evelyn Herlitzius en el rol d’Elektra, la mezzosoprano Waltraud Meier com a Klytämnestra, la soprano Adrianne Pieczonka en el rol de Chrysothemis, el tenor Thomas Randle en el rol d’Aegisth, una de les llegendes de l’òpera alemanya, el baix-baríton de 92 anys Franz Mazura com a preceptor d’Orest i el baix-baríton Alan Held en el paper d’Orest.