Totes les noticies

Emmanuelle Haïm dirigeix el prestigiós Le Concert d'Astrée al Liceu

  • El concert ‘Desperate Lovers’ contindrà algunes de les àries més suggeridores de les òperes de Georg Friedrich Händel.
  • Dues autoritats vocals en aquest repertori com la soprano Sandrine Piau i el contratenor Tim Mead acompanyaran sobre l’escenari l’orquestra barroca.

Barcelona, 3 d’abril de 2019. Un dels conjunts de música barroca més prestigiosos del món, Le Concert d’Astrée, torna al Liceu el dissabte 6 d’abril sota la direcció de la seva fundadora Emmanuelle Haïm. Ho farà amb un programa dedicat als Desperate Lovers, aquells amors impossibles inherents a l’opera seria del primer terç del segle XVIII. Aquest concertcomptarà amb algunes de les àries més suggeridores d’òperes de Georg Friedrich Händel i amb les veus de dues autoritats en aquest repertori com la soprano Sandrine Piau i el contratenor Tim Mead.

El programa del concert començarà amb un títol que acaba de passar per l’escenari del Liceu, Rodelinda, que a més de ser una de les seves òperes més exitoses també culmina la trilogia iniciada amb Giulio Cesare i continuada amb Tamerlano. El recorregut també inclourà una ària de la cantata napolitana Aci, Galatea e Polifemo i fragments de tres òperes menys conegudes indirectament inspirades en el poema èpic Orlando furioso d’Ariosto, que narra les gestes d’alguns cavallers de Carlemany: Ariodante, Orlando i Alcina. Finalment, Rinaldo, una de les primeres òperes per al públic anglès, sobre La Gerusalemme liberata de Tasso, tancarà el programa.

Consulta AQUÍ el programa complet

Le Concert d’Astrée
Le Concert d’Astrée és un dels conjunts vocals i instrumentals barrocs més prestigiosos del món. Va ser fundat l’any 2000 per Emmanuelle Haïm, qui any rere any s’ha envoltat dels músics més destacats en aquest repertori i que comparteixen una mateixa visió artística, tan expressiva com autèntica. Les gires han dut aquesta formació pels escenaris de més renom del món i acompanyats dels solistes més devots de la música dels segles XVII i XVIII. 

 Emmanuelle Haïm.