int(200)

Òpera; Verdi

Sobre la producció

Sang i al·lucinació: el doble somni acomplert de Jaume Plensa

16 febrer 2023 Macbeth

Aquesta nova producció acara el drama de Macbeth des d’un punt de vista estètic: coneguda la història, Plensa vol vestir-la de bell nou amb una estètica onírica.

En escena

En escena 'Macbeth'

16 febrer 2023 Macbeth

Els rols principals de Macbeth i Lady Macbeth seran cantats per les veus dramàtiques més sòlides del moment: el baríton Luca Salsi i la soprano Sondra Radvanovsky.

Playlist

Playlist 'Macbeth'

16 febrer 2023 Macbeth

Macbeth va ser la primera de les tres adaptacions de William Shakespeare en les quals va treballar Verdi, una obra de joventut que s’ha instal·lat al centre del seu cànon.

Sobre l'obra

Verdi i Shakespeare: primera trobada

16 febrer 2023

Estrenada el 1847 i revisada el 1865, Macbeth és una de les òperes que desenvolupen la maduresa de Verdi, tot combinant bel canto clàssic i un nou impuls dramàtic

En escena

En escena 'Il trovatore'

26 octubre 2022 Il trovatore

Un elenc en la seva plenitud vocal per a una òpera d’una gran dificultat tècnica

Article

L’herència enverinada de l’odi

26 octubre 2022

Com ens mostra Il trovatore, els conflictes, quan són hereditaris i passen de pares a fills, en generen de nous

Playlist

Playlist 'Il trovatore'

26 octubre 2022 Il trovatore

Amb Il trovatore, Verdi vivia el seu millor moment, havia assolit la plena maduresa com a compositor i tenia la sort de cara.

Sobre l'obra

Un Verdi triomfal, al cim de la seva maduresa

26 octubre 2022

Després de l’èxit de Rigoletto, Il trovatore va confirmar Verdi com el nou déu de l’òpera italiana gràcies a un títol que ho té tot: emoció, acció i una música perfecta

Sobre la producció

Una apocalipsi irracional

26 octubre 2022 Il trovatore

En el marc d’una guerra il·lògica, Àlex Ollé s’endinsa a la psicologia profunda dels personatges per mostrar les pulsions primàries que els mouen, de l’amor a l’odi

Article

Rigoletto, deformitat i bondat

28 novembre 2021

La deformitat de Rigoletto, amb les seves llums i les seves ombres, té com a antítesi la innocència, la bondat i la creença en l’amor cec i profundament romàntic.

Pages