Totes les noticies

Les Grands Ballets Canadiens de Montréal debuten al Liceu

  • Serà una oportunitat única de gaudir de la intensitat de l’’Stabat Mater’ de Pergolesi, que per primer cop a Espanya es podrà veure en moviment, amb coreografia del romanès Edward Clug.
  • La segona peça de l’espectacle, la 7a simfonia de Beethoven descrita per Wagner com “l’apoteosi de la dansa”, és una de les obres mestres del coreògraf alemany Uwe Scholz.
  • Dina Gilbert dirigirà l’Orquestra Simfònica del Liceu, que també comptarà en la primer part amb les veus de la soprano Kimy Mc Laren i la mezzosoprano Maude Brunet.
  • Aquest espectacle va ser la carta de presentació d’Ivan Cavallari com a nou director artístic de la companyia l’any 2017 i va esdevenir tot un èxit de crítica i públic.

Barcelona, 9 de setembre de 2019. Una de les millors companyies de ballet del Canadà arriba per primer cop a Barcelona i al Gran Teatre del Liceu entre el 14 i el 19 de setembre amb un magnífic programa doble que permetrà veure per primer cop a Espanya l’Stabat Mater de Pergolesi amb coreografia del romanès Edward Clug, i la Setena simfonia de Beethoven, una de les obres cabdals del traspassat coreògraf alemany Uwe Scholz, descrita per Wagner com “apoteosi de la dansa”. Dina Gilbert dirigirà l’Orquestra Simfònica del Liceu, que en la primera peça també comptarà amb les veus de la soprano Kimy Mc Laren i la mezzosoprano Maude Brunet.

El programa doble que presenta Les Grands Ballets Canadiens de Montréal va ser la carta de presentació del recent director artístic de la companyia Ivan Cavallari. Un espectacle que va rebre una excel·lent acollida per part de la crítica i el públic canadencs en la seva estrena i que reflecteix perfectament l’estil que aquesta important companyia ha volgut potenciar des que va néixer fa 60 anys, l’equilibri entre el nou repertori i la tècnica clàssica.

El coreògraf romanès Edward Clug, talent emergent de la dansa europea, aconsegueix establir un diàleg actual amb l’Stabat Mater de Pergolesi, una obra cabdal del barroc italià. Ho fa potenciant la intensitat del poema i l’evocadora música d’aquesta partitura, que tot i relatar-nos el dolor d’una mare que acaba de veure morir el seu fill, “no deixa de ser portadora de vida i esperança”, tal com assegura Cavallari.  

Uwe Scholz (1958-2004) va deixar un important llegat de ballets neoclàssics a partir de monumentals simfonies del repertori acadèmic. Un bon exemple és una de les seves obres mestres, la Setena simfonia de Beethoven, que Scholz va transformar en un ballet sur pointes i que dota d’una escenografia i un vestuari “refinats i minimalistes, cedint tot l’espai a la dansa”, tal com apunta Cavallari.

Sobre Les Grands Ballets Canadiens de Montréal

En 60 anys d’història, Les Grands Ballets Canadiens de Montréal ha esdevingut una de les més importants companyies de ballet del país. Sota la direcció artística d’Ivan Cavallari, les ballarines i els ballarins de Les Grands Ballets Canadiens interpreten coreografies de creadors de referència i d’avantguarda però mantenint sempre la tècnica clàssica. Una companyia que, a més, potencia nombroses iniciatives d’integració i conscienciació com Les STUDIOS i el Centre National de Danse-Therapie, que promou els beneficis de la dansa, o el Fonds Casse-Noisette, que permet que cada any milers d’infants s’iniciïn en el ballet.

Sobre Ivan Cavallari

Ivan Cavallari (Bolzano, Itàlia, 1964) ha desenvolupat una important trajectòria com a ballarí, coreògraf i director artístic. Des de ben jove accedeix a l’escola del Ballet del Teatro alla Scala de Milà i posteriorment obté una de les beques més importants a l’escola del Teatre Bolxoi de Moscou entre 1981 i 1983. Anys més tard es converteix en ballarí estrella del Ballet de Stuttgart, on interpreta tots els papers principals dels ballets de John Cranko. Presenta les seves pròpies obres per a companyies com ara el Royal Ballet del Covent Garden de Londres, el Teatro alla Scala de Milà o el Ballet Nacional Txec a Praga, entre d’altres i esdevé coreògraf del Ballet de Stuttgart, el Ballet de l’Staatsoper de Hannover, el Ballet de la Lotz State Opera a Polònia, el Ballet de Mannheim, el Ballet de l’Staatsoper de Viena i l’Staatsgallerie de Stuttgart. Del 2007 al 2012 assumeix la direcció del West Australian Ballet, la companyia de dansa més antiga d’Austràlia. I el 2013 es converteix en el director artístic del Ballet de l’Opéra National du Rhin. Des de la temporada 2017/18, és director artístic de Les Grands Ballets Canadiens de Montréal.