Nous abonaments i iniciatives exclusives per a abonats

<p>S’incorporen dos nous abonaments: Abonament de Dansa amb un 30% descompte i Hola Liceu, amb un 50% de descompte</p>

Barcelona, 12 de maig 2021. Actualment, el Gran Teatre del Liceu compta amb 13.527 abonaments i 9.400 abonats un descens d’un 20% respecte les xifres assolides la temporada 19/20. Aquest descens, majoritàriament ve originat per la pandèmia, on una de cada tres baixes ve motivada pel factor COVID i on tres de cada quatre abonats que han abandonat el seu abonament eren majors de 55 anys, i la meitat superaven els 65.

Valentí Oviedo (© Sergi Panizo)

En termes d’edat, la crisi sanitària també ha provocat modificacions ja que es manté l’edat dels abonats a 63 anys, però, en canvi, el públic no abonat és, de mitjana, és 5 anys més jove, situant-se amb 42 anys. Per tant, la mitjana global de l’edat aquesta temporada, doncs, seria de 55 anys.

Durant aquest període, s’ha preguntat a l’abonat i al públic en general que han donat unes xifres molt satisfactòries a la institució, que determinen que prop del 90% del públic assistent valora positivament l’experiència en el Teatre durant la pandèmia. El 96% del públic s’ha sentit segur assistint a les representacions del Liceu (8,9 de mitjana). Les mesures del protocol articulat reben notes molt positives, per sobre del 8, així com l’atenció del personal del Teatre, la senyalística habilitada, el compliment d’ús de la mascareta i les distàncies de seguretat. Malgrat les incomoditats que hagi pogut generar, 8 de cada 10 espectadors també valoren positivament la reubicació de butaques per complir amb els aforaments marcats per les autoritats sanitàries i, així, garantir les distàncies.

Amb aquestes dades el Liceu genera de la crisi una oportunitat amb la intenció de, no només recuperar les baixes originades per les circumstàncies, sinó de captar nous abonats/des. El marc del 175è aniversari també serà un context ideal per tornar a generar il·lusió entre els espectadors per assolir un increment de 5.182 abonaments per arribar a un total de 18.709, un 38% més que l’actual temporada. Algunes de les iniciatives i nous productes que posa a disposició el Teatre són l’Abonament de Dansa (Winterreise, Giselle, El Trencanous i de Scheherazade a yo, Carmen amb un 30% de descompte) i l’Hola Liceu, aquest últim, una novetat per a totes aquelles persones que vulguin aproximar-se al món líric a través d’una selecció de 3 òperes (War Requiem, La dama de Piques i Norma) amb el 50% de descompte i la mateixa butaca a totes les funcions, i que es podrà adquirir a partir de setembre.

Una nova iniciativa del Teatre que es posarà en marxa aquesta nova temporada de forma exclusiva pels abonats serà el Liceu entre Generacions. Una funció on els abonats tindran l’oportunitat de compartir el moment operístic amb els seus éssers estimats (nets/es, fills/es, nebots/des, fillols/es, etc). D’aquesta manera, el Liceu posa a disposició un espai per a compartir passions i traslladar emocions entre el nostre públic més fidel i les persones que més estimen i a qui volen traslladar aquesta passió. Les entrades tindran un preu de 35€ i cada abonat podrà escollir 3 acompanyants, dos d’ells hauran de tenir entre 14 i 28 anys. Una manera accessible de compartir el gènere operístic. La funció escollida serà Rigoletto el 4 de desembre a les 19h.