Una obra que va canviar la història de la música
Tristan und Isolde és la culminació de l’ideari artístic de Wagner. Una òpera que va revolucionar, amb la seva ambigüitat harmònica, la música tonal. L’obra és, alhora, la traducció musical de la filosofia nihilista d’Arthur Schopenhauer. Àlex Ollé (La Fura dels Baus) concentra l’acció escènica en el llenguatge simbòlic, amb un treball excel·lent de caracterització dels personatges. L’escenografia d’Alfons Flores i les videoprojeccions de Franc Aleu contribueixen a la materialització de l’ideal wagnerià de l’«obra d’art integral» gràcies a unes imatges que sustenten i subratllen el llibret i la música. Iréne Theorin i Stefan Vinke, indiscutibles triomfadors al Liceu com a Brünnhilde i Siegfried, respectivament, a Der Ring des Nibelungen, tornen a Barcelona al costat d’un equip ideal per a aquesta òpera.
Tristan und Isolde
Drama musical en tres actes. Llibret i música de Richard Wagner. Estrena absoluta: 10/06/1865, Hoftheater de Munic Estrena a Barcelona: 08/11/1899, Liceu Darrera representació al Liceu: 18/03/2015. Total de representacions al Liceu: 171.
novembre 2017
28 | dimarts | 19:00 | Torn D | Tarifa 3 |
desembre 2017
2 | dissabte | 19:00 | Torn C | Tarifa 2 | ||
4 | dilluns | 19:00 | Torn A | Tarifa 2 | ||
7 | dijous | 19:00 | Torn B | Tarifa 2 | ||
10 | diumenge | 17:00 | Torn T | Tarifa 2 | ||
12 | dimarts | 19:00 | Torn H | Tarifa 3 | ||
15 | divendres | 19:00 | Torn E | AD | Tarifa 2 |
Primer acte 80m
Entreacte 30m
Segon acte 65
Entreacte 25m
Tercer acte 75m
Durada total aproximada 4h 40m
Programa de mà
Coneix els orígens literaris de Tristan und Isolde a través de les explicacions de la medievalista i col.laboradora de Catalunya Música, María Montes. A la secció dedicada a l´entrevista, hi trobareu les opinions i vivències de la gran soprano dramàtica Iréne Theorin.
Preu 10€
Disponible en català i en castellà. Recollida a partir del dia de l'estrena al Teatre.
Informació d'interès
Raons per no perdre's 'Tristan und Isolde'
- El muntatge d’Àlex Ollé materialitza la idea d’«obra d’art integral» de Wagner.
- Torna Iréne Theorin, una de les més aclamades intèrprets wagnerianes actuals.
- Una de les més grans històries d’amor i mort explicades mai.
Discografia seleccionada
Sessió informativa
Tres quarts d'hora abans de l'inici de totes les funcions, al Foyer té lloc una sessió informativa gratuïta amb la informació bàsica de l'òpera així com un resum argumental.
Cronologia liceista
Relació de les representacions de Tristan und Isolde, de Wagner, en la història del Gran Teatre del Liceu.
L'artista respon
Tristan und Isolde
Diumenge 19 de novembre 2017 a les 18h.
Sala del Cor (accés per La Rambla 51-59)
Amb els solistes Greeg Grimsley i Paco Vas, Valentina Carrasco, col.laboradora a la direcció d’escena. Moderat per Christina Scheppelmann, directora artística del Liceu.
Conferència
Atreveix-te amb Wagner
Divendres 24 de novembre a les 18h, al Foyer del Liceu. A càrrec de Carlos Calderón, Doctor en humanitats, músic i historiador.
Més informació
Retransmissions
Catalunya Música
Dijous 7 de desembre de 2017 a les 20h.
Exposició al Balcó Foyer
Projecte Tristan
Fins el 16 de desembre al Balcó Foyer. A càrrec de Manel Bertran Mariné, col·leccionista privat.
Més informació
Amics del Liceu
Dimecres 22 de novembre a les 19.30h (Sala del Cor)
A càrrec de Luis Gago, divulgador musical.
Més informació
Resum argumental
Descarrega aquí el resum argumental de l'òpera en format Lectura Fàcil.