VEUS BLANQUES I ELS CAMINS CAP A WAGNER

Foyer
Les cambres del Liceu

Viu la música de cambra del Liceu

El segon concert de Les cambres del Liceu està centrat en el cor i en les veus femenines a l’entorn de Wagner. El Cor com a peça fonamental de l’estructura del Liceu dedicarà el concert a descobrir tota la poesia dels grans compositors al voltant de Wagner. El concert es divideix en tres parts: Influències a Wagner, els seus contemporanis i Wagner i la seva música. Escoltarem aquells compositors amb els quals Wagner es va emmirallar i que van ser importants a l’inici de la seva carrera com Beethoven o Berlioz. Altres músics que van fer carrera en paral·lel i que van ser influenciats per Wagner i escoltarem la seva pròpia música que va escriure per a veus femenines i especialment ens centrarem en les seves obres de joventut, com Die Feen, la primera òpera que va compondre i que mai no s’ha representat al Liceu.

Cor de dones del Liceu

Presentador Pol Avinyó
Soprano Raquel Lucena
Mezzosoprano Olga Szabó
Piano Josep Buforn
Direcció del Cor Conxita Garcia

Sopranos I
Margarida Buendia
Olatz Gorrotxategi
Carmen Jiménez
Glòria López Pérez
Raquel Lucena
Encarna Martínez
Raquel Momblant
Eun Kyung Park
Maria Such

Sopranos II
Mariel Fontes
Mª Dolors Llonch
Monica Luezas
Mª Àngels Padró
Elisabet Vilaplana
Helena Zaborowska

 

 

Mezzo-sopranos
Teresa Casadellà
Rosa Cristo
Isabel Mas
Marta Polo
Olga Szabo

 

 

Contralts
Mariel Aguilar
Sandra Codina
Hortènsia Larrabeiti
Yordanka Leon
Elizabeth Maldonado
Ingrid Venter

 

 

 

Comprar

gener 2019

18divendres20:00

Durada total aproximada 1h 15m

PROGRAMA

PRIMERA PART: INFLUÈNCIES A WAGNER
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) –
Richard Wagner (1813 – 1883)

De la fuga en DoM a Die Meistersinger von Nürnberg
«Da zu dir der Heiland kam»

Ludwig van Beethoven (1770 – 1827)
«Sweet power of song» (de les 25 Irish Songs WoO 152, núm. 2)

Vincenzo Bellini (1801 – 1835)
«Come, ah come» (Beatrice di Tenda)

Hector Berlioz (1803 – 1869)
«La mort d’ Ophélie» (Tristia op. 18 núm. 2)

Giacomo Meyerbeer (1791 – 1864)
«Noble et belle Isabelle» (Robert le diable)

Gaetano Donizetti (1797 – 1848)
«Rayons dorés» / «Doux Zéphir » (La favorite)

SEGONA PART: CONTEMPORANIS DE WAGNER
Robert Schumann (1810 – 1856)
Widmung (Piano). (Arranjaments de Franz Liszt)

Giuseppe Verdi (1813 – 1901)
«Che facesti?» (Macbeth)

Gabriel Fauré (1845 – 1924)
Cantique de Jean Racine, op.11

Jules Massenet (1842 – 1912)
Choeur des prêtresses: «Âme timide » (Le roi de Lahore)

TERCERA PART: WAGNER I LA SEVA MÚSICA
Richard Wagner (1813 – 1883)

«Schwinget euch auf» (Die Feen)
«Jauchzet ihr Täler!» (Rienzi)
«Summ’ und brumm» (Der fliegende Holländer)
«Heil! Der Gnade Wunder Heil!» (Tannhäuser)