UN TAST DE 'DIÀLEGS DE TIRANT E CARMESINA'

JOAN MAGRANÉ
Foyer
Temporada 2019-2020 / Òpera / Un Tast De 'diÀlegs De Tirant E Carmesina'

Tres generacions d’artistes, Plensa, Rosich i Magrané s’uneixen per crear una òpera basada en la novel·la de Joanot Martorell

A mode de tema amb variacions, la nova òpera de cambra de Joan Magrané amb llibret de Marc Rosich s’apropa als amors entre Tirant i Carmesina. Els protagonistes de la novel·la Tirant lo Blanc de Joanot Martorell són els integrants de la proposta, als quals s’afegeix una tercera cantant, desdoblada en dos personatges: Plaerdemavida i la Vídua Reposada.

Rosich —adaptador de la novel·la medieval per al muntatge teatral de Calixto Bieito— i Magrané —premi Reina Sofía de Composició— parteixen de la seducció com a engranatge dramàtic de la proposta. I ho fan amb la presència de tres cantants i d’una formació instrumental reduïda, ubicada al mateix escenari. Tant el tractament de la veu com el conjunt d’instruments parteixen d’un concepte modern i teatral, de ressonàncies expressives, sense oblidar la tradició madrigalista tardomedieval.

Diàlegs de Tirant e Carmesina

Òpera de cambra. Llibret de Marc Rosich (a partir del Tirant lo Blanc de Joanot Martorell). Estrena absoluta: Festival Castell de Peralada 18/07/2019.

Amb la col·laboració de l’SGAE i La Caldera Les Corts, i amb l’acompanyament de la Fundació Catalunya Cultura.
Amb el suport de l’Institut de Cultura de Barcelona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Fitxa artística

Direcció musical
Francesc Prat
Direcció d'escena
Marc Rosich
Espai escènic
Jaume Plensa
Vestuari
Joana Martí
Il·luminació
Joana Martí
Caracterització
Txus González
Moviment
Roberto G. Alonso
Ajudantia de direcció i regidoria
Montse Butjosa
Construcció
Christian Konn i Carlos Jovellar
Comunicació i Premsa OBNC
Neus Purtí
Producció OBNC
Dietrich Grosse i Raül Perales
Agraïments
Christian Ortega (alumne en pràctiques de l’Institut del Teatre de Barcelona) i Víctor Zápata (alumne en pràctiques de la Universitat Internacional de Catalunya.)
Producció
Òpera de Butxaca i Nova Creació
Coproducció
Gran Teatre del Liceu i Festival Castell de Peralada