PELLÉAS ET MÉLISANDE

  
VENDA PREFERENT
01/09/21
VENDA GENERAL
08/09/21

Misteris, pertorbació i gran ritme teatral per a un viatge fantasmagòric

“Si j’étais Dieu, j’aurais pitié du cœur des homes”
(Arkel, Pelléas et Mélisande, escena I, acte IV)

 

Òpera decisiva en la història del gènere, Pelléas et Mélisande està basada en el drama simbolista de Maeterlinck. Estrenada a París enmig d’una gran incomprensió de la crítica i del món musical de l’època, el seu magnetisme i la seva força rauen en el llenguatge oníric.

En una atmosfera inquietant, els personatges vagaregen silenciosos, absents i passius.

Mélisande, personatge enigmàtic d’estranya bellesa —que es troba al bosc amb el net del rei, Golaud, i amb qui es casa—, té una apassionada història d’amor amb el jove germà de Golaud, Pelléas. Aquesta relació paral·lela portarà a la mort dels dos amants.

Transposició del mite de Tristany i Isolda, un amor que s’imposa a despit de la mateixa voluntat i de les normes morals, i que troba només en la mort el seu acompliment, però amb un llenguatge musical completament nou, allunyat de Wagner.

Àlex Ollé explora aquesta partitura a través del llenguatge dels somnis, tenint en compte Freud i el surrealisme, i amb una estètica propera a creadors actuals com ara Lars von Trier o David Lynch. La seva proposta està concebuda com una acumulació de preguntes i respostes impossibles. La caixa negra que presideix l’escena amaga el gran enigma; en realitat, és una metàfora moderna de la ment humana. Un gran bloc que amaga en el seu interior la complexitat dels codis onírics i la informació sobre la tràgica mort de Mélisande i que, a la vegada, es relaciona amb el món exterior a través d’un element fonamental: l’aigua.

La melopea continuada explica el tràgic triangle amorós a partir d’una acció de caràcter estàtic.

Misteris, pertorbació i gran ritme teatral per a aquest viatge fantasmagòric d’irrealitat on el paradís dels protagonistes és l’amor veritable.

PARADÍS de l’amor veritable

Pelléas et Mélisande

Drama líric en cinc actes i quinze escenes.
Basat en l 'obra homònima de Maurice Maeterlinck.

Estrena absoluta: 30/04/1902 a l’Opéra Comique de París.
Estrena a Barcelona: 11/10/1919 al Teatre Tívoli.
Estrena al Gran Teatre del Liceu: 16/12/1930.
Darrera representació al Liceu: 07/07/2012.
Total de representacions al Liceu: 13.

  • Durada total aproximada 3h 20m

Fitxa artística

Direcció d'escena
Àlex Ollé
Escenografia
Alfons Flores
Vestuari
Lluc Castells
Il·luminació
Marco Filibeck
Col·laboradora en la direcció d'escena
Susana Gómez
Producció
Nova producció basada en la producció de la Dresden Oper
Cor del Gran Teatre del Liceu (Pablo Assante, director)
Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu
Director
Josep Pons

Repartiment

PelléasStanislas de Barbeyrac
GolaudSimon Keenlyside
ArkelFranz-Josef Selig
Un metgeStefano Palatchi
MélisandeJulie Fuchs
GenevièveSarah Connolly

febrer 2022

28dilluns19:00Torn Acomprar

març 2022

3dijous19:00Torn Bcomprar
6diumenge17:00Torn Tcomprar
8dimarts19:00Torn Gcomprar
11divendres19:00Torn Ecomprar
15dimarts19:00Torn Dcomprar
18divendres19:00Torn HADcomprar