int(200)

Concert Cecilia Bartoli

ENTRADES
A la venda a partir del 13 de juny a les 10h

Ens hem de remuntar a la temporada 1990/91 i posteriorment a la 1993/94 per trobar els rastres de la presència de la gran Cecilia Bartoli al Gran Teatre del Liceu. Van ser cinc funcions de l’òpera Il barbiere di Siviglia i un recital on la va acompanyar György Fischer. Massa temps d’espera per a aquest imponent retorn. Rebem, doncs, amb una gran satisfacció i sobre l’escenari del Liceu, Cecilia Bartoli.

A l’escenari, els llaços de complicitat que uneixen Cecilia Bartoli i Les Musiciens du Prince són evidents: va ser ella qui va idear la creació d’aquest conjunt amb instruments d’època l’any 2016, i ella n’és la directora artística.

Per a cada vetllada, Bartoli es prepara per a un nou espectacle, perquè a la cantant li agrada tant desenvolupar els seus programes com interpretar-los. Aquest programa centrat en Farinelli i el seu temps ofereix, així, una nova faceta del seu talent, sempre renovat i portat a escena amb l’alegria que coneixem.

Carlo Broschi, anomenat Farinelli (1705-1782), va ser un intèrpret aclamat, com ho demostra l’abundància de testimonis i homenatges, admirables i apassionants, que ens han arribat als nostres temps. Un accident a cavall hauria justificat la castració i els seus estudis de perfeccionament amb Porpora. Naixia un personatge arquetípic, Il castrato, sobre el qual cristal·litzen tota mena de fantasies artístiques. Després dels èxits internacionals (Munic i Londres), es crea la llegenda a la cort de Felip V d’Espanya: el rei sentia una autèntica passió per la veu de Farinelli. Només el cantant podia apaivagar la seva melancolia malaltissa. Els cronistes expliquen que, cada vespre (i durant nou anys), Farinelli havia de cantar les mateixes cinc àries de Hasse, Ariosti i Giacomelli, i va esdevenir amb el temps un conseller important del mateix monarca.

Aquesta història fascinant és el punt de partida per a la investigació del programa que presenta Cecilia Bartoli a l’escenari del Liceu. Una invitació a gaudir de l’acrobàcia i la profunditat, de la intensitat i la subtilitat, i del matís i una veu inoblidable. Cecilia, ben tornada a casa!

Amb el patrocini de:

  • Durada aproximada 1h 30min

Fitxa artística

Mezzosoprano
Cecilia Bartoli
Violí
Gianluca Capuano
Les Musiciens du Prince-Monaco
Director
Andrés Gabetta

octubre 2022

29dissabte19:00Torn C

Informació d'interès

Programa

Obres de Porpora, Händel, Hasse, Fasch, Quantz, Leo i Caldara.

G. F. HÄNDEL: simfonia de Rinaldo
N. PORPORA: “Vaghi amori”, ària d’Imeneo de The festival of Hymenaeus
N. PORPORA: “Lontan dal solo e caro... Lusingato dalla speme”, ària d’Aci de Polifemo
G. F. HÄNDEL: “Entrée des songes funestes”, d’Ariodante
G. F. HÄNDEL: “Lascia la spina cogli la rosa”, ària de Piacere d’Il trionfo del Tempo e del Disinganno
J. A. HASSE: simfonia de Marc’Antonio e Cleopatra
J. A. HASSE: “Un sol tuo sospiro”, ària de Cleòpatra de Marc’Antonio e Cleopatra
G. F. HÄNDEL: “V’adoro pupille”, ària de Cleòpatra de Giulio Cesare in Egitto
G. F. HÄNDEL: “Da tempeste”, ària de Cleòpatra de Giulio Cesare in Egitto
J. F. FASCH: 1r i 3r moviments del Concert per a trompa, 2 oboès i corda en Re major FaWV L: D1
N. PORPORA: “Nobil onda”, ària d’Adelaide d’Adelaide 
J. J. QUANTZ: 1r moviment del Concert per a flauta i corda en Sol major QV 5-174
L. LEO: “Qual farfalla”, ària de Decio de Zenobia in Palmira
G. F. HÄNDEL: “Ah, che sol per Teseo… M’adora l’idol mio”, recitatio i ària d’Agilea de Teseo
A. CALDARA: simfonia de La morte d’Abel
A. CALDARA: “Quel buon pastor”, ària d’Abel de La morte d’Abel
G. F. HÄNDEL: suite de danses d’Ariodante
G. F. HÄNDEL: “Augelletti, che cantate”, ària d’Almirena de Rinaldo
G. F. HÄNDEL: “What passion cannot Music raise and quell”, d’Ode for St Cecilia’s day, HWV76