Blanch i Pati per primer cop junts al Liceu

Arriba al Liceu un dels recitals de la segona temporada del 175è aniversari de la mà de dues joves promeses de la lírica com són Sara Blanch i Pene Pati. Nascuts a Darmós (Tarragona) i la República de les Illes de Samoa, respectivament, tots dos ja han obtingut en poc temps un important reconeixement internacional.

Pati, guanyador del segon premi Operalia (2015), i Blanch, soprano que l’any 2021 va actuar al Festival de Salzburg amb Teodor Currentzis, oferiran àries i duos de pàgines daurades del repertori líric per mostrar la seva sensibilitat i les seves capacitats vocals.

L'obra de Donizetti o Bellini va agafar el relleu del bel canto barroc per vestir-ho de Romanticisme però va estar silenciada per més d'un segle, excepte per comptades de les seves òperes que es van mantenir en el repertori.

Tal com indica el periodista, historiador i crític musical Pablo Meléndez-Haddad al programa de mà “les seves creacions no van despuntar fins a mitjans del segle XX, però avui dia ja formen part fonamental de les programacions gràcies a una generació capaç d'assumir-les i al llegat de grans intèrprets com Callas, Caballé, Gencer, Horne, Sutherland, Sills o Gruberova.” Blanch i Pati, que ja trepitgen els escenaris dels millors teatres del món, s’ajunten per primera vegada per trobar-se amb el públic del Liceu.

Dos artistes amb llum pròpia que tenen en comú una emissió clara i precisa, alhora elàstica i un timbre solar de gran bellesa.

Un recital de complicitats que confirma a aquests dos grans cantants que ho tenen tot per definir l’òpera del segle XXI.

Acompanyats al piano per Giulio Zappa, les dues joves promeses de la lírica interpretaran les àries més famoses i virtuoses de les òperes de Verdi, Donizetti, Bellini i Gounod, compositors que exigeixen als seus intèrprets un domini absolut de les dinàmiques i l’ornament amb l’objectiu de donar sentit dramàtic a la coloratura i posar la tècnica al servei de la melodia i del llibret.

Amb el suport de:

 

 

 

Espectacle inclòs at Barcelona Obertura Spring Festival

Barcelona Obertura

 

 

 

 

 

  • Durada aproximada 2h
    • Primera part 45min
    • Pausa 30min
    • Segona part 45min

Repartiment

SOPRANO
TENOR
Piano
Giulio Zappa

Canvi repartiment

Per motius de salut, Xabier Anduaga cancel·la la seva participació al concert i serà substituït per Pene Pati, segon premi del Concurs Operalia (2015) i primer premi del Concurs Internacional de Cant Montserrat Caballé (2014).

març 2023

Torn G

Programa de mà

T'oferim l'opció de descarregar-te el programa de mà de forma gratuïta.

Programa

Vincenzo Bellini (1801 – 1835)
“Care compagne…Come per me sereno…Sovra il sen” (La sonnambula)

Charles Gounod (1818 – 1893)
“Ah, lève-toi soleil!” (Roméo et Juliette)
“Je veux vivre” (Roméo et Juliette)

Gaetano Donizetti (1797 – 1848)
“Una furtiva lagrima” (L’elisir d’amore)
“Par le rang et par l’opulence” (La fille du régiment)
“Caro elisir! sei mio” (L’elisir d’amore)

PAUSA

Gaetano Donizetti (1797 – 1848)
“Tombe degli avi miei” (Lucia di Lammermoor)
“Verranno a te sull’aure” (Lucia di Lammermoor)
“Il dolce suono” (Lucia di Lammermoor)

Giuseppe Verdi (1813 – 1901)
“Questa o quella” (Rigoletto)
“Signor, nè principe… E’ il sol dell’anima…Addio, addio speranza ed anima” (Rigoletto)