Vibe35
Aquesta funció de Il trovatore al preu únic de 20€ i en exclusiva per a menors de 35 anys està inclosa dins del nou programa Vibe35. Dins d'aquesta iniciativa també hi trobareu les següents propostes:
- 27/10 Assaig sobre la ceguesa + aftershow amb Kyne + DJ Krea en col·laboració amb Razzmatazz, al TNC
- 29/10 Pol Batlle i Rita Payès + Marina Herlop + aftershow amb LANAV en col·laboració amb Primavera Sound, a L'Auditori
- 31/10 Metropolis + aftershow amb Magalí Datzira amb el festival Cruïlla, al Palau de la Música
- 01/11 Don Giovanni + la Simfònica del Vallès + aftershow amb Clara Andrés amb el festival Cruïlla, al Palau de la Música
El programa Vibe35 inclou un espectacle o concert a cadascun dels 6 equipaments i un "aftershow" en col·laboració amb diverses empreses i entitats culturals. Després de la funció de Il trovatore del 26 d'octubre, comptarem amb un aftershow amb la col·laboració del Festival Sónar.
Leonora i Manrico, una parella que encarna la llibertat i l’idealisme, està condemnada per la gelosia i l’amenaça del poder. El comte de Luna, punitiu i sàdic, té una debilitat obsessiva: Leonora; mentre la misteriosa i enigmàtica Azucena custodia un secret que els destruirà a tots. Amb les seves maquinacions, convertirà Leonora en una immortal heroïna condemnada al sacrifici. Els mecanismes del drama i una profunditat psicològica subratllada per una música radiant i expansiva que desborda imaginació converteixen Il trovatore en una de les cimeres del repertori. Sinceritat i puresa són els trets de Leonora, aquí presentada per Saioa Hernández i Hibla Gerzmava.
Vittorio Grigolo, Juan Jesús Rodríguez i Ksenia Dudnikova completen aquesta història d’amor i venjança a l’Aragó del segle xv, en la qual els personatges són víctimes de les visions patològiques de la gitana.
El muntatge signat per Àlex Ollé per a l’Òpera de París, que s’inspira en la Primera Guerra Mundial, retrata les conseqüències d’una guerra entre germans on les accions irracionals no deixen espai per a la reflexió. Una extenuant guerra de trinxeres on els humans són personatges abstractes i fantasmagòrics plens d’odi.
Un destacadíssim repartiment per a aquesta tragèdia, estrenada a Roma l’any 1853 (i el 1854 al Liceu), en la qual Verdi mostra el pes del passat i la impossibilitat de superar-lo. En l’era dels moviments antirracials contra la mort de George Floyd, la visió exòtica de les minories des de l’òptica del segle xix ens serveix per denunciar els substrats i estereotips que han forjat la nostra mirada. Aquesta és la veritable vendetta de la història: “Sei vendicata, o madre!”.
Amb el suport de:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Il trovatore
Òpera en quatre actes.
Llibret de Salvadore Cammarano i Emanuele Bardare.
Estrena absoluta: 19/1/1853 al Teatro Apollo de Roma.
Estrena a Barcelona: 20/5/1854, al Gran Teatre del Liceu.
Darrera audició al Liceu: 4/10/2020, en versió de concert.
Total de representacions al Liceu: 286.
- Durada aproximada 2h 50m
octubre 2022 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Torn B | ||||||
Torn D-H | ||||||
Torn F | ||||||
Torn PC | ||||||
novembre 2022 | ||||||
Torn G | ||||||
Torn P | ||||||
Torn C | ||||||
Torn T | ||||||
Torn A | ||||||
Torn H |