VENDA PREFERENT
12 de juny (10h)

 

VENDA GENERAL
19 de juny (10h)

Sonya Yoncheva i Jonas Kaufmann escriuran una nova pàgina en la memòria del Liceu

“El prestigi que envolta una actriu la converteix en la dona més perillosa que hom pugui imaginar.”
Louis-Sébastien Mercier, Du Théâtre, ou Nouvel essai sur l’art dramatique (1773) 

Al segle xviii, la llengua francesa tenia com a ambaixadora més important l’actriu Adrienne Lecouvreur: sobirana de les tragèdies de Voltaire, dels versos de Racine i Corneille, i de la declamació cantada de la Comédie-Française. La seva vida es va fer curta, ja que la va sobrevenir la mort als 38 anys. La seva relació amorosa amb el mariscal Maurici de Saxònia va activar la gelosia de la duquessa de Bouillon i, a continuació, es va produir un misteriós accident, en què la llegenda va voler que un ram enverinat, ofert per la seva rival, fos el causant de la seva mort. La gelosia, causada per unes fissures impossibles de curar, és el poderós vehicle que desencadena aquesta tragèdia. El rebuig de l’Església a fer-li un enterrament cristià va commoure la societat de l’època. 

Ja en ple segle xix, i gràcies a l’obra teatral d’Eugène Scribe i Gabriel Legouvé, el mite es va adaptar a òpera en les mans de Francesco Cilea. Hereu de la tradició romàntica italiana, el compositor calabrès va oferir al verisme musical un dels seus melodrames més emocionants, en la línia de les composicions de Mascagni, Leoncavallo i Giordano. 

Conjugant veritat històrica i realisme tràgic, Adriana Lecouvreur no ha deixat d’exposar en l’escena les il·lusions teatrals més nobles, així com els sentiments de la vida real. Estrenada a Milà l’any 1902, gaudeix del privilegi del públic per la seva inventiva melòdica i l’elegància de l’escriptura orquestral. 

Sonya Yoncheva i Jonas Kaufmann encarnaran la parella enamorada, mentre que la Princesa de Bouillon serà presentada per Anita Rachvelishvili, i Michonnet, per Ambrogio Maestri. Un quartet per fer justícia amb una sèrie de vetllades que prometen ser pàgines daurades a la memòria d’aquest teatre i del seu públic. 

Amb el suport de:

 

 

 

Adriana Lecouvreur 

ÒPERA EN QUATRE ACTES
Llibret d'Arturo Colautti basat en el drama Adríenne Lecouvreur d'Eugène Scribe i Ernest Legouvé
Estrena absoluta:6/11/1902 al Teatro Lirico de Milà
Estrena a Barcelona: 7/5/1903 al Gran Teatre del Liceu
Darrera representació al Liceu: 3/6/2012
Total de representacions al Liceu: 41 

  • Durada aproximada 2h 45min

Fitxa artística

Direcció d'escena
David McVicar
Reposició
Justin Way
Escenografia
Charles Edwards
Coreografia
Andrew George
Vestuari
Brigitte Reiffenstuel
Il·luminació
Adam Silverman
Producció
Gran Teatre del Liceu, Royal Opera House (Londres), Opéra de Paris, Wiener Staatsoper i San Francisco Opera

Repartiment

MAURIZIO
16, 19 i 22 de juny
17, 20, 26 i 29 de juny
PRÍNCEP DE BOUILLON
ABATE DI CHAZEUIL
MICHONNET
16, 19, 22, 26 i 29 de juny
17 i 20 de juny
QUINAULT
POISSON
UN MAJORDOM
ADRIANA LECOUVREUR
16, 19, 22 i 26 de juny
17, 20 i 29 de juny
LA PRINCESA DE BOUILLON
16, 19, 22 i 26 de juny
17, 20 i 29 de juny
MADEMOISELLE JOUVENOT
MADEMOISELLE DANGEVILLE
Cor del Gran Teatre del Liceu (Pablo Assante, director)
Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu
Director
Patrick Summers

Canvis repartiment

El tenor Didier Pieri s'incorpora al repartiment en el rol d'Abate di Chauzeil en substitució de Carlo Bosi.

juny 2024

Torn A
Torn D-H
Torn B
Torn E
Torn P
Torn C AD