VENDA PREFERENT
12 de juny (10h)

 

VENDA GENERAL
19 de juny (10h)

Una obra íntima que ens trasllada als racons de la ment humana

“Soc teva! 
Tota la meva vida ha estat una promesa 
d’aquesta inevitable trobada amb tu.”

Eugene Onegin (acte I, escena 2, Tatiana) 

Aquesta nova coproducció amb Den Norske Opera d’Oslo i el Teatro Real de Madrid aborda perfectament tots els matisos del personatge de Tatiana Larin: la transició d’una noia aficionada a les novel·les, que acaba florint en una jove princesa cosmopolita i elegant. Davant d’ella, un amor a primera vista: l’enigmàtic Onegin, que canta el paper principal, i que és un aristòcrata obsessionat amb les aparences que mai podria estar content amb una noia de camp com Tatiana, i que descobreix el poder de l’amor massa tard. 

El novembre del 1836, el tinent francès Georges-Charles de Heeckeren d’Anthès importuna a la bellíssima Natalia Nicolaïevna Gontxarova, la dona de Puixkin; i aquest el desafia a un duel. Un orgull que li ho costaria tot. Sota un cel carregat de neu el vespre del 8 de febrer del 1837, i al cim de la seva glòria, Aleksandr Puixkin, el Lord Byron rus, moria d’un duel a pistola promogut per aquest afront amorós, i immortalitzava un estil de vida que defineix infinitat de joves tant enamorats com deprimits: el Romanticisme, una manera de pensar i sentir compartida per nombrosos artistes durant més d’un segle. 

Curiosament, la mateixa escena del duel havia estat descrita sis anys abans en els versos del seu Eugene Onegin, que es va convertir en una obra cabdal de l’òpera russa, i que és un veritable manual de pensament romàntic i una obra íntima, que ens trasllada als racons de la ment humana, a la fragilitat i a unes esquerdes irreversibles a les ànimes dels seus protagonistes. Txaikovski, que ja tenia quaranta anys quan es va estrenar Onegin al Conservatori de Moscou, poc s’imaginava que només tres anys després es presentaria al gran Teatre Bolxoi. Molt lligada al text original, aquesta producció, signada per Christof Loy, fuig dels tradicionalismes per apostar per una escenografia minimalista que ajuda a subratllar l’interior dels personatges i a apropar-nos al drama personal i a les obsessions d’una Tatiana plena de “rauxa de vida”. 

Amb el suport de:

 

 

 

Eugene Onegin

ÓPERA EN TRES ACTES
Llibret de Piotr Ílitx Txaikoviski i Konstantin Xilovski basat en la novel·la homònima, en vers, d’Aleksandr Puixkin Estrena absoluta: 29/3/1879 al Conservatori de Moscou
Estrena a Barcelona: 4/1/1955 al Gran Teatre del Liceu
Darrera representació al Liceu: 29/5/1998
Total de representacions al Liceu: 25

  • Durada aproximada 2h 55min

Fitxa artística

Direcció d'escena
Christof Loy
Coreografia
Andreas Heise
Escenografia
Raimund Orfeo Voigt
Vestuari
Herbert Murauer
Il·luminació
Olaf Winter
Producció
Den Norske Opera (Oslo), Teatro Real (Madrid) i Gran Teatre del Liceu

Repartiment

LARINA
27 de setembre i 1, 4 i 8 d'octubre
29 de setembre i 2, 5, 7 i 9 d'octubre
TATIANA
27 de setembre i 1, 4 i 8 d'octubre
29 de setembre i 2, 5, 7 i 9 d'octubre
OLGA
27 de setembre i 1, 4 i 8 d'octubre
29 de setembre i 2, 5, 7 i 9 d'octubre
FILIPIEVNA
27 de setembre i 1, 4 i 8 d'octubre
29 de setembre i 2, 5, 7 i 9 d'octubre
EUGENE ONEGIN
27 de setembre i 1, 4 i 8 d'octubre
29 de setembre i 2, 5, 7 i 9 d'octubre
VLADIMIR LENSKI
27 de setembre i 1, 4 i 8 d'octubre
29 de setembre i 2, 5, 7 i 9 d'octubre
PRÍNCEP GREMIN / ZARETSKY
27 de setembre i 1, 4 i 8 d'octubre
29 de setembre i 2, 5, 7 i 9 d'octubre
CAPITÀ
MONSIEUR TRIQUET
Cor del Gran Teatre del Liceu (Pablo Assante, director)
Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu
Director
Josep Pons

setembre 2023

Torn E

octubre 2023

Torn F
Torn A
Torn B
Torn D-H
Torn C AD
Torn T

LICEU+ LIVE

Diumenge 8 a les 17h   Abona't