Barcelona 7 de maig 2018. L’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu i el seu director musical Josep Pons actuaran el proper diumenge 13 de maig a les 19h al Teatre Auditori de Sant Cugat com a part de la col·laboració estable entre les dues institucions. Serà amb un programa format per dues grans obres del repertori orquestral de Sibelius i Dvořák.

[[{"fid":"8302","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(© A. Bofill)","field_file_image_title_text[und][0][value]":"(© A. Bofill)"},"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(© A. Bofill)","field_file_image_title_text[und][0][value]":"(© A. Bofill)"}},"attributes":{"alt":"(© A. Bofill)","title":"(© A. Bofill)","class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

El programa s’iniciarà amb el Concert per a violí de Sibelius, un dels indispensables del segle XX i l’única obra concertant del seu autor. Una composició només apta per a virtuosos que en aquest cas serà interpretada per Kai Gleusteen, que s’enfrontarà com a solista a aquesta imponent partitura. El programa el completarà la Novena Simfonia d’Antonín Dvořák, també coneguda com Simfonia del Nou Món, una obra plena de vitalitat romàntica que ens mostra un univers de melodies que invoquen la natura i evoquen la música popular nord-americana i les melodies de la seva enyorada Txèquia. 

Josep Pons, director musical

Considerat com un dels directors més rellevants de la seva generació, Josep Pons (Puig-reig, 1957) ha construït forts lligams amb orquestres com Gewandhauss de Leipzig, Staastkapelle de Dresden, Orchestre de Paris, City of Birmingham Symphony Orchestra, Deutsche Kammerphilharmonie Bremen o BBC Symphony Orchestra, amb qui ha fet diverses aparicions als BBC Proms de Londres. Des del 2012 és el director musical del Gran Teatre del Liceu i és també director honorari de l’Orquesta y Coro Nacionales de España. Ha estat director titular i artístic de l’Orquesta Ciudad de Granada i va ser fundador de l’Orquestra de Cambra Teatre Lliure i de la JONC. L’any 1999 va ser distingit amb el Premio Nacional de la Música i és acadèmic de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts. Recentment ha estat guardonat amb el Premi de la BBC music magazine.

Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu

L’Orquestra Simfònica del  Gran Teatre del Liceu és l'orquestra més antiga de l’Estat espanyol. Durant gairebé 170 anys d’història, ha estat dirigida per les més grans batutes, d’Arturo Toscanini a Erich Kleiber, d’Otto Klemperer a Hans Knapperstsbusch, de Bruno Walter a Fritz Reiner, Richard Strauss, Alexander Glazunov, Ottorino Respighi, Pietro Mascagni, Igor Stravinsky, Manuel de Falla o Eduard Toldrà, fins a arribar als nostres dies amb Riccardo Muti o Kirill Petrenko. Ha estat la protagonista de les estrenes del gran repertori operístic a la península ibèrica del barroc als nostres dies i al llarg de la seva història ha dedicat també una especial atenció a la creació lírica catalana.

[[{"fid":"8303","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(© A. Bofill)","field_file_image_title_text[und][0][value]":"(© A. Bofill)"},"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"(© A. Bofill)","field_file_image_title_text[und][0][value]":"(© A. Bofill)"}},"attributes":{"alt":"(© A. Bofill)","title":"(© A. Bofill)","class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Kai Gleusteen

Nascut al Canadà, va estudiar de ben jove amb els professors de violí més importants del moment, com Nathan Milstein, Ivan Galamian, Josef Gingold, Dorothy Delay, Sándor Végh o Zakhar Bron. Amb 17 anys va rebre el primer premi a la Commonwealth Concerto Competition celebrada a Brisbane, a l’Skene Award i al prestigiós Festival d’Aberdeen (Escòcia), i va formar la seva primera orquestra de cambra: The Group of Twelve. Gleusteen ha rebut altres premis com l’International Soloist Auditions o el Concurs Internacional Carl Nielsen de Dinamarca, i ha estudiat antropologia, geofísica i filosofia, a més de violí, sota la tutela de la Camilla Wicks, una de les seves màximes inspiracions musicals. L’any 2000 va guanyar la plaça de concertino de l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu. Paral·lelament continua actuant com a solista en nombrosos recitals per Europa, la Xina i Nord-Amèrica i és professor de violí del Conservatori del Liceu i de l’ESMUC. El 2011 va crear el projecte Kaimerata, un cicle de concerts didàctics de música de cambra al voltant d’un compositor. Toca un violí G.B.  Guadagnini del 1781.

L'Orquestra del Liceu a Sant Cugat
Diumenge 13 de maig
19h

Compra ara