int(200)

Tosca

VENDA COMUNITAT
01/12/2022 (15h)
VENDA GENERAL
01/12/2022 (16h)

Comunitat #LiceUnder35

Preestrena exclusiva per a públic jove menor de 35 anys a 20€
Uneix-te a la Comunitat per gaudir d'accés prioritari a la compra d'entrades (15h)

UNEIX-TE

“E avanti a lui tremava tutta Roma”, Floria Tosca, fi de l’acte II (Tosca)

Floria i Mario, són dos d’enamorats que defensen el seu amor en llibertat, però la gelosia d’ella trobarà un tràgic final pel trio protagonista com a conseqüència de l’asfixia de la religió i l’aparell polític. La por a Déu com a eina de dominació política i de manipulació social en un drama on la música subratlla la psicologia dels personatges.

Sinceritat religiosa i voluptuositat són les dues cares del mateix personatge: Tosca, aquí presentada per Sondra Radvanovsky, Maria Agresta i Monica Zanettin. Michael Fabiano, Joseph Calleja i Antonio Corianò (com a Mario Cavaradossi), i Evgeny Nikitin, Luca Salsi i George Gagnidze (com a Scarpia) completen aquest trio d’asos sense parangó en aquest thriller d’odi i passió a la Roma ocupada per Napoleó (juny del 1800), on els personatges protagonistes perden la vida.

Estrenada a Roma l’any 1900 (i el 1902 al Liceu), Tosca retrata com pesen les sospites d’una prima donna sobre el destí del seu amant. Una heroïna immortal que és femme fatale de fin de de siècle, però també estereotip de la dona moderna compromesa, s’enfronta a Scarpia, que, com a cap de policia, és punitiu i sàdic, però amb una debilitat obsessiva: la diva. Els acords demoníacs que obren l’òpera seran el leitmotiv dels intercanvis violents del segon acte.

En aquesta nova producció estrenada a La Monnaie i coproduïda pel Gran Teatre del Liceu, entre d’altres, el director espanyol Rafael R. Villalobos posa en relleu la pressió política, moral i social sobre el públic combinant-t’ho amb l’univers opressiu que va viure Pier Paolo Pasolini (assassinat perquè se’l considerava enemic del govern) i els turments personals de Caravaggio revisitats per Santiago Ydáñez.

Aquesta pressió, que el Vaticà exerceix urbi et orbi, fa que els personatges de Tosca siguin autèntiques marionetes. Com podran mantenir les seves creences intactes quan tot el que tenen al seu voltant està contaminat de corrupció i despotisme? Com reaccionarà Floria Tosca quan la línia entre poder pervertit i dogma religiós es torni massa porosa? El seu salt al buit no només serà físic, sinó una sortida necessària per mantenir-se autèntica i lliure. Horror i devastació confrontats amb la bellesa.

En un moment de dubte i fragilitat, Scarpia crida: “Tosca, mi fai dimenticare Iddio!”. Qui no ha oblidat en algun moment qui és?

Amb el suport de:

Tosca
Melodramma en tres actes
Llibret de Luigi Illica i Giuseppe Giacosa
Estrena absoluta:14/1/1900 al Teatro Costanzi de Roma
Estrena a Barcelona 30/3/1902, al Gran Teatre del Liceu
Darrera representació al Liceu: 28/6/2019
Total de representacions al Liceu: 191

  • Durada aproximada 2h 50m

Ficha artística

Dirección de escena
Rafael R. Villalobos
Escenografía
Emmanuele Sinisi
Vestuario
Rafael R. Villalobos
Iluminación
Felipe Ramos
Pinturas
Santiago Ydáñez
Coproducción
Théâtre Royal de la Monnaie, Gran Teatre del Liceu, Teatro de la Maestranza y Salas del Arenal y Opéra Orchestre National Montpellier

Reparto

FLORIA TOSCAEmily Magee
MARIO CAVARADOSSIAntonio Corianò
BARÓN SCARPIAGeorge Gagnidze
CESARE ANGELOTTIFelipe Bou
SACRISTÁNJonathan Lemalu
SPOLETTAMoisés Marín
SCIARRONEManel Esteve
CARCELEROMilan Perišic
PASTORHugo Bolívar
Coro del Gran Teatre del Liceu (Pablo Assante, director)
Orquesta Sinfónica del Gran Teatre del Liceu
Director
Henrik Nánási