Capçalera Ohpera

Òh!pera

Microòperes de nova creació

Dins del Grec Festival de Barcelona

Compositors vinculats a Barcelona escriuran a partir de textos-llibrets d’importants dramaturgs

Les tres peces recullen històries contemporànies. La primera, Eliza, presenta a una dona que descobreix que la seva parella és una intel·ligència artificial capaç de controlar els seus pensaments. La segona, Azul como una naranja, explica la història de Sergei Krikalev, l’astronauta que va romandre 311 dies atrapat a bord de l'estació espacial Mir, mentre el seu país, la Unió Soviètica, s'ensorrava. La tercera, Contradir la nit, és un viatge fulgurant de dos amants per la Barcelona subterrània i canalla que ens revela la veritable identitat de la ciutat.

En definitiva, una aposta decidida pel futur.

El projecte Òh!pera va néixer ja fa tres temporades impulsat pel Gran Teatre del Liceu i l'Ajuntament de Barcelona, a través del Disseny Hub, amb l’objectiu de ser la porta d’entrada al món de l'òpera per a creadors joves de tots els àmbits artístics: compositors, llibretistes, directors d'escena, cantants, músics, il·luminadors, alumnes d'escoles de disseny... I es concreta en la creació de tres òperes contemporànies, de 30 minuts, que es representen, al llarg d’una sola vetllada, en tres espais inusuals del Gran Teatre del Liceu.

Del que es tracta, doncs, és de propiciar el futur de l’òpera amb una nova generació de professionals de tots els àmbits d’aquest art tan clarament multidisciplinari en la recerca no només de les noves estètiques que hauran d’assolir les noves propostes operístiques, sinó també de nous públics per la seva capacitat d’obrir-se als universos estètics que apunten cap al futur.

Dates i entrades

Entrades a la venda dijous 18 d'abril a les 15h.

Eliza (Foyer)

Ferran Cruixent
Pau Miró
Pol Roig
Disseny d’espai, vestuari, vídeo
Elisava, Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona.
Institut del Teatre

Azul como una naranja (box de l’escenari)

Guillem Palomar
Laura Ferrero