José Manuel Montero

Tenor
José Manuel Montero

Nascut a Madrid, aquest tenor va estudiar cant al Real Conservatorio Superior de Música de Madrid amb Pedro Lavirgen. L'any 1992 va ser becat per la Musikhochschule i l'Opernschule de Munic, després de la qual cosa ha desenvolupat gran part de la seva carrera a Alemanya com a membre dels elencs de la Bayerische Staatsoper de la capital bavaresa, la Staatsoper de Hannover i les òperes de Kiel, Wuppertal i Gelsenkirchen.

El seu repertori ha abastat els rols de Belmonte de Die Entführung aus dem Serail, Don Ottavio de Don Giovanni, Tamino de Die Zauberflöte, Don José de Carmen, Rodolfo de La bohème, Pinkerton de Madama Butterfly, Narraboth de Salome, el cantant italià de Der Rosenkavalier, el Baró Tzupanen de Die Gräfin Mariza, Tom Rakewell de The Rake’s Progress, així com Fernando de Doña Francisquita, Gustavo de Los gavilanes i Miguel de La del soto del parral. Recentment ha incorporat els rols d'Herodes de Salome, Aegisth d’Elektra i Mime de Siegfried. Debuta al Gran Teatre del Liceu.