Pablo Assante i Àlex Ollé renoven els respectius càrrecs

El Liceu ha ratificat en Comissió Executiva la renovació de Pablo Assante com a director del Cor del Liceu, així com el càrrec d’Àlex Ollé com a artista resident del Teatre.

• L’executiva del Gran Teatre del Liceu acorda la renovació del contracte del mestre Pablo Assante com a director del Cor del Liceu per a 4 temporades més per tal de consolidar el procés de millora artística de la formació.
  • El Gran Teatre del Liceu també ratifica la renovació del director Àlex Ollé com a artista resident del Teatre per un mandat d’un any més amb possibilitat de dues pròrrogues d’un any cadascuna.
  • Amb el mestre Josep Pons al capdavant de la direcció musical del Teatre, Pablo Assante dirigeix el Cor del Gran Teatre del Liceu des del 2021, amb l’objectiu de solidificar el creixement cap a l’excel·lència dels col·lectius artístics.
  • Al llarg de la seva àmplia i aclamada trajectòria, Àlex Ollé ha dirigit més de 30 produccions d'òpera i ha treballat en teatres de renom als quatre continents com la Royal Opera House de Londres, Ópera National de Paris, Teatro alla Scala de Milà, Teatre Colón de Buenos Aires, Ópera de Sydney i New National Theatre de Tokio, entre d’altres.
  • Properament, Ollé estrenarà a Seül la seva proposta de Norma de Bellini (que es va poder veure al Liceu la temporada 21/22) i aquest 28 d’octubre estrena al Teatro alla Scala de Milà la nova producció L’amore dei tre re d’Italo Montemezzi. Al Liceu també ha liderat la direcció artística de l’exitós projecte Òh!pera.
Pablo Assante
Pablo Assante (© Igor Cortadellas)

Barcelona, 11 d’octubre de 2023. El Gran Teatre del Liceu va ratificar ahir en Comissió Executiva la renovació de Pablo Assante com a director del Cor del Liceu per a 4 temporades més, així com el càrrec d’Àlex Ollé com a artista resident del Teatre per un mandat d’un any més amb possibilitat de dues pròrrogues d’un any cadascuna.

Àlex Ollé.

Al llarg de la seva àmplia i aclamada trajectòria, Àlex Ollé ha dirigit més de 30 produccions d'òpera. Properament, estrenarà a Seül la seva proposta de Norma de Bellini (que es va poder veure al Liceu la temporada 21/22) i aquest 28 d’octubre estrena al Teatro alla Scala de Milà la nova producció L’amore dei tre re d’Italo Montemezzi.

Al Liceu també ha liderat la direcció artística de l’exitós projecte Òh!pera, concebut per donar la oportunitat d’apropar al món de l’òpera a compositors, llibretistes, directors d’escena, músics, cantants i també a joves alumnes de les diferents escoles de disseny de Barcelona, per tal que puguin tenir una experiència professional pràctica.

Amb l’arribada a la direcció artística de Víctor Garcia de Gomar el 2019, el Liceu va crear aquesta nova figura que acompanya el Teatre a través de l’assessorament escènic, la programació artística i el treball constant de la mentoria envers nous directors d’escena perquè puguin afrontar amb èxit la seva carrera dins el gènere operístic. Una fórmula de cocreació que assenta un precedent de treball col·lectiu per construir una narrativa pròpia que donarà cabuda a noves idees, visions disruptives, innovació etc.