Concerts de cambra amb formacions de l'Orquestra del Liceu
A l’Hivernacle del parc de la Ciutadella
El Gran Teatre del Liceu programa els primers concerts que se celebraran a l’Hivernacle del parc de la Ciutadella, després de la seva reobertura el passat desembre. Aquest espai emblemàtic de Barcelona recentment restaurat es convertirà en l’escenari de quatre concerts de cambra els dies 26, 27 i 28 d’abril amb membres de l’Orquestra i el Cor del Liceu.
Aquesta iniciativa, que té el suport de l’Institut de Cultura de Barcelona, busca apropar la música clàssica a la ciutadania i fer-la més accessible amb una experiència única en un entorn històric i encantador, tot fomentant la proximitat amb l'espectador i amb entrades a preus populars.
Amb el suport de:
Dates i entrades
Trio Ainé
Divendres 26 d'abril
19’30h
Joan Andreu Bella, violí
Fulgencio Sandoval, viola
Lourdes Kleykens, violoncel
Interludis de Bach amb Boccherini i Beethoven
Presentem el diàleg de tres grans compositors mitjançant la formació de trio de corda de violí, viola i violoncel. Les Invencions a tres parts de J.S. Bach, originals per a teclat, són el fil conductor d’un programa que harmònicament gira en torn a la tonalitat del trio op.14 n5 de L. Boccherini, Mib Major i conclou amb una de les peces més representatives de la formació , el trio Op.9 N.3 en Do menor de L. V. Beethoven, on trobem tant el contrapunt bachià com la riquesa de les variacions d’estil galant de Boccherini. Aquest compositor ens podria encaixar curiosament en un petit joc de paraules de les tres B’s que Hans von Büllow va referenciar com Bach, Beethoven i Brahms.
Un programa rodó en tots els aspectes que convida a la contemplació i el gaudi.
Programa
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Selecció invencions a 3 parts BWV 787-801 (9 min)
N.1 en Do M BWV 787
N.2 en Do m BWV 788
N.3 en Re M BWV 789
N.4 en Re m BWV 790
N.6 en Mi M BWV 792
N.7 en Mi m BWV 703
Luigi Boccherini (1743-1805)
Trio de corda en Mib M op.14 n5 (G.99) (13 min)
I. Andantino
II. Allegro con spirito
III. Variazoni. Allegretto sostenuto
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Selecció invencions a 3 parts BWV 787-801 (8 min)
N.5 en Mib M BWV 791
N.9 en Fa m BWV 795
N.10 en Sol M BWV 796
N.11 en Sol m BWV 797
N.15 en Si m BWV 801
Ludwig Van Beethoven (1779-1827)
Trio de corda en Do m Op.9 n3 (24 min)
I. Allegro con spirito
II. Adagio con espressione
III. Scherzo-Allegro molto e vivace
IV. Finale-Presto
Lukeion
Dissabte 27 d'abril
19h
Soprano: Oihane González de Viñaspre
Mezzo-soprano: Elisabeth Gillming
Alto: Cristina Tena
Tenor: Nauzet Valerón
Baix: Pau Bordas
Violoncel: Óscar Alabau
Orgue positiu i direcció: David-Huy Nguyen-Phung
Luther i Bach
Obrim amb una selecció d’àries de les obres mes emblemàtiques de Johan Sebastian Bach com són la Passió segons St. Joan i St. Mateu i la cantata O ewiges Feuer, que ens introdueixen en l’univers musical i espiritual del genial compositor de Leipzig.
Segueix el motet Jesu, meine Freude (1723) , una de les obres mes conegudes i apreciades de Bach. Obra subtil entre la sobrietat de la litúrgia luterana i el geni musical de Johann Sebastian Bach. Tot parteix de l'himne luterà del mateix nom, que vol dir "Jesús, la meva alegria" escrit per Johann Crüger i cantat per la congregació als temples protestants. El motet de Bach és una successió de diferents harmonitzacions d'aquest simple coral, transfigurat així en un monument musical d'una estructura notable tant per la seva bellesa musical com pel seu profund contingut espiritual.
Programa
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Passió segons Sant Joan BWV245 - Mein teurer Heiland (baix)
Passió segons Sant Mateu BWV244 - Aus Liebe will mein Heiland sterben (soprano)
Cantata BWV 34 - Wohl euch, ihr auserwählten Seelen (alto)
Passió segons Sant Mateu BWV244 - Geduld, Geduld (tenor)
Passió segons Sant Joan BWV245 - Es ist vollbracht (mezzo soprano)
Motet BWV 227 – Jesu, meine Freude (SSATB)
Trio Subur
Diumenge 28 d'abril
12h
Mariel Fontes, soprano
Emili Pascual Carbonell, corno anglès
David-Huy Nguyen-Phung, piano
Cants d'amor i de somnis
Des del sagrat al profà, des de Cherubini a Hahn, cants d'amor i de somnis, a les músiques sublims de Gounod, Fauré, Mahler, Strauss, Granados, Obradors, i als textos encantats de De Lamartine, Gallet, Rückert, Mackay , Periquet i De Viau, entre d'altres.
Programa
Luigi Cherubini (1760 – 1842)
Ave Maria
Charles Gounod (1818 – 1893)
Le soir
Gustav Mahler (1860 – 1911)
Ich bin der Welt
Richard Strauss (1864 – 1949)
Morgen
Jules Massenet (1842 – 1912)
Élégie
Gabriel Fauré (1845 – 1924)
Après un rêve
Déodat de Séverac (1872 – 1921)
Les muletiers devant le Christ de Lliva (del cicle "Cerdanya")
Enrique Granados (1867 – 1916)
La maja dolorosa
Manuel de Falla (1876 – 1946)
Nana
Fernando Obradors (1897 – 1945)
Dos cantares populares
Carlos Guastavino (1912 – 2000)
La rosa y el sauce
Reynaldo Hahn (1874 – 1947)
À Chloris
Kaimerata
Diumenge 28
18h
Kai Gleusteen, violí
Albert Coronado, viola
Òscar Alabau, violoncel
Catherine Ordronneau, piano
Expressionisme
Dues obres post romàntiques meravelloses, plenes de lirisme i virtuosisme. La Serenade de Dohnányi, obra mestra per a la formació poc habitual del trio de cordes, seguida del quartet de Strauss, obra d'un jove superdotat, en preparació de les grans òperes i poemes simfònics que tant admirem.
Programa
Ernő Dohnányi (1877 – 1960)
Serenade
Richard Strauss (1864 – 1949)
Quartet amb piano