Jordi Boixaderas

Actor
Jordi Boixaderas.

Jordi Boixaderas i Trullàs (1959) és actor de teatre, cinema, televisió i doblatge, en català i castellà. En els seus inicis, s’introduí al món de les arts escèniques de la mà de Francesc Ventura i l’ Aula de Teatre de l’ Acadèmia de Belles Arts amb el muntatge The Manchester of Catalonia i després al Teatre Estable del seu Sabadell natal. Des d’aleshores ha trepitjat nombrosos escenaris, la petita i la gran pantalla.

Ha actuat als principals teatres catalans amb directors com Mario Gas, Sergi Belbel, Fabià Puigserver o Rosa Maria Sardà, en obres de Josep Maria Benet i Jornet, Jordi Galceran o Narcís Comadira i clàssics com Shakespeare, Beckett, Brecht i Molière, entre d’altres. Destaca la seva interpretació a Othelo (1994), Don Juan (2001), El mètode Grönholm (2004), Mort d’un viatjant (2009) o El Misantrop (2011).

També ha estat personatge de conegudes sèries de televisió, com Poblenou (1994), Laberint d’ombres (1998), El cor de la ciutat (2002) o Ventdelplà (2005).

Des del 1982 ha intervingut com doblador en català i castellà a una llarga llista de produccions, i és veu habitual d’actors com Russell Crowe, Dwayne Johnson, Clive Owen, Sean Bean, Gerard Butler i Daniel Craig.

Ha treballat des dels seus inicis professionals en feines de locució documental i publicitària, i més recentment ha enregistrat audiollibres per a les editorials Penguin Random House i Planeta, y les plataformes Audible i Storytel: Crimen y Castigo de Fiodor Dostoievsky, Oliver Twist de Charles Dickens, Las Olas de Virginia Woolf, El Hobbitt de JRR Tolkien i les tetralogies Los Pilares de la Tierra de Ken Follet i El cementerio de los libros olvidados de Carlos Ruiz Zafón.

Temporada 2024/2025