Siegfried Jerusalem

Tenor
Siegfried Jerusalem.

Després de formar-se com a fagotista, inicià una carrera internacional com a cantant. L’any 1977 va fer la seva primera aparició al festival de Bayreuth, i des d’aleshores va cantar amb regularitat al festival wagnerià. L’any 1980 va debutar a The Metropolitan Opera de Nova York, on l’any 1990 va tenir un gran èxit en cantar els papers de Loge i Siegfried del cicle L’anell del nibelung que es va transmetre per televisió. L’any 1993 va cantar Tristan (Tristan und Isolde) a la inauguració del festival de Bayreuth, i a partir d’aquell moment se li van obrir les portes dels principals teatres i auditoris del món.

L’any 1997 va ser reconegut com «Bundesverdienstkreuz 1. Klasse» per part del President federal d’Alemanya, Roman Herzog.

Entre els seus compromisos recents, ha cantat papers com Aegist (Elektra) a Nova York, Londres, festival Verbier, Nàpols, Berlín i San Sebastián amb el Westdeutscher Rundfunk; Herodes (Salome) a Hamburg, València, Tòquio, Nova York i Roma, entre d’altres.

Debutà al Gran Teatre del Liceu la temporada 1983/84 amb Die Fledermaus, i hi ha tornat amb Die Walküre (1984/85), Lohengrin (1985/86) i Der Freischütz (1987/88).