Sílvia Bel

Actriu
Silvia Bel.

Llicenciada en Art Dramàtic per l’Escola Superior d’Art Dramàtic de Barcelona, Institut del Teatre 1992-1996.

L’any 1998, acabats els estudis i després de participar en diferents espectacles teatrals a Barcelona, es trasllada a Madrid on  protagonitza pel·lícules com Año Mariano o Torapia.

Als escenaris catalans desenvoluparà la seva trajectòria teatral interpretant primers papers al costat de directors com S. Belbel, J. M. Mestres, À. Rigola, Amos Gitai, H. Bonnin, T. Casares,  J. Ollé,  entre d’altres.

L’any 2005 protagonitza l’espectacle teatral La Xarxa, de J. Brossa, interpretació que li valdrà el premi de la crítica Serra d’Or a la millor interpretació i aportació teatral de l’any,  la nominació a millor actriu pels premis Butaca i l’elogi de tota la crítica.

A partir d’aquest moment la seva carrera discorre entre teatre, televisió i cinema. A la televisió ha protagonitzat sèries com Ventdelplà, El cor de la ciutat, Infidels, Nit i  dia, Com si fos ahir. I al teatre grans personatges com Nausica, de J.Maragall; Maria Estuard, de Shiller; Lady Windermere, d’Oscar Wilde; Viola a Nit de Reis, Beatrice a Molt soroll per no res de Shackespeare; Natàlia Petrovna, de Turguénev; Jocasta a la versió de Steven Berkoff d’Èdip Rei, entre molts d’altres.

L’any 2007 interpreta la Colometa de La Plaça del Diamant, que després de fer temporada al Teatre Nacional de Catalunya, gira durant un any per diferents teatres del país fins al Centro Dramático Nacional de  Madrid.

Ha col·laborat en diverses ocasions amb músics com Jordi Savall, Lluís Llach, Salvador Brotons, el conjunt Vox Luminis o l’OBC.

L'any 2012 rep el Premi Memorial Margarida Xirgu a la interpretació femenina més rellevant de la temporada teatral barcelonina.

També compagina la seva faceta d’actriu amb col·laboracions literàries a diferents mitjans i espais culturals.

Temporada 2024/2025